Ni ensamstående med barn och hund, hur hinner ni?
Har blivit tillfrågad att ta över en hund på 1 år, jag vill jättegärna göra det då hunden är underbar och behöver ett nytt stabilt och permanent hem. Jag har redan en hund som jag har på halvtid. Det jag nu undrar över är, när man jobbar/går i skolan (läser på distans just nu) hur löser man det praktiska på morgonen då? Drar ni med era barn ut klockan 05.30 och går med hunden? Eller hur lyckas man just få ihop morgonen där innan dagis/jobb. Hunden måste ju få iallafall en halvtimmes rask promenad där för att få göra sina behov innan den ska vara ensam de timmarna man är på jobbet.
Den hunden jag har halvtid kommer vi göra så att den som inte har barnen har i veckorna. Så att man antingen har barnen eller hunden, då slipper vi detta bekymmer. Men om jag nu tar på mig denna lilla hund så är det ju helt och fullt mitt ansvar alltid. Därför måste jag veta hur man kan lösa detta på bästa sätt-
Tips någon? Hur gör ni som ska iväg till jobbet till 7 och har både barn och hund och inte har en partner som kan hjälpa till?