Om medicinering vid bokstavs-diagnos
Jag har en fråga och det är angående medicinering vid t.ex en Adhd-diagnos, krävs det att båda vårdnadshavarna är med och godkänner ett sådant beslut eller räcker det med boendeföräldern??
Jag har en fråga och det är angående medicinering vid t.ex en Adhd-diagnos, krävs det att båda vårdnadshavarna är med och godkänner ett sådant beslut eller räcker det med boendeföräldern??
Det vet jag inget om.
Men vill bara tipsa om den här boken:
www.adlibris.com/se/product.aspx
Många tror inte att maten spelar någon roll, men testa bara. Ofta hjälper det mycket att ta bort mjölk och mjöl.
Istället för att ta medicin hela livet.
Just fil / yoghuth är ganska lätt att ersätta med soja / havreprodukter.
Om jag var du skulle jag köpa boken DIREKT och fram till den kommer välja mat utan mejeri / mjöl.
Alla mår bra av att äta gluten och mjölk fritt. Idag finns det gott om alternativ. Kolla i din livsmedelsbutik. Brukar vara skyltat med allerigmat, tåla, glutenfritt eller motsvarande.
Glutenfri kost funkar skitbra om ditt barn är glutenintolerant. Mot adhd har det knappast nån effekt. Förstår inte ens varför det skulle ha nåt samband.
Tack för tipsen men nu vad det inte det frågan gällde.
Jag undrade om BÅDA vårdnadshavarna måste ge sig samtycke till att barnet får medicinering och vad händer om den ena inte dyker upp eller det räcker med ett medgivande skriftligt eller via ett telefonsamtal?