nozpa skrev 2013-02-10 17:17:30 följande:
Tror det är helt normalt ts. Och efter vecka 25 ska man känna barnet varje dag. Och man ska vara uppmärksam på minskade fosterrörelser i senare delen av graviditeten.
Men givetvis tar bebis det lugnare ibland. Precis som du gör. Kanske har du varit extra aktiv, eller inte lika aktiv som vanligt? Sådant påverkar.
Själv känner jag inte min bebis helatiden trots att hon tydligen surrar runt som en karusell enligt ul.
Men är du orolig ska du givetvis ringa och prata med din BM. Du känner bebis varje dag skriver du, ofta så hittar bebisen sitt mönster. Och kanske är det det hon/han börjat göra nu?
Jag känner ju som sagt bebis flera gånger om dagen, både buffar och sparkar. Även när den gör sina volter, så jag känner mig kanske inte direkt orolig egentligen.. Snarare så att bebisen har varit EXTREMT pigg för att vara så tidigt, och haft kvällar när den möblerat om hela magen. Och jag känner den som sagt varje dag, har gjort hela vägen och gör fortfarande. Tänkte om den kanske tar det lugnt vissa dagar, eller om den möjligtvis vänt som om och sparkar åt ett annat håll. Eller är ALLA förändringar dåliga?