• Lillstrumpa79

Ni som efterlyst filmen där Gudrun Schyman föder.. Här är den!

Såg någon gammal efterlysning där någon undrade om den kunde ses på internet & jag fann den.
     Går man föräldrautbildning/mammagrupp så tror jag den visas rätt flitigt men många verkar inte ha sett den.
    Vill man inte se "close ups", blod, gegg & annat som ingår i en förlossning så ska man nog avstå från att se filmen!

http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?movieid=605

• Svar på tråden Ni som efterlyst filmen där Gudrun Schyman föder.. Här är den!
  • Lillstrumpa79

Haha, därför jag varnade ju Jag är väldigt fascinerad av förlossningar men då min andra står för dörren är jag inte supersugen på att se vad som händer "underifrån"
    ...men då jag råkade snubbla över filmen & vet att folk vill se den så.. 

• kissenschlacht

jag har tva barn som jag tydligen klämt ur mig pa ett liknade sätt. och vi sag filmen i skolan sa jag viste ju vad som väntade mig. och ja det är nagot att fa kallsvetningar av!

• viseversa

Äh jag vet hur en förlossning går till. Har gått igenom 3(snart4) själv. : ). Modigt att låta sig filmas bara det hade jag ALDRIG gått med på.

• Tutilure

Jag tycker att det var en bra film. Lugnt och stilla, tydligt hur det går till utan att försköna eller få det att se värre ut än vad det är. Om jag hade fått se den filmen istället för den hemska som jag fick se på föräldrakursen så hade jag kanske inte fått panik.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Lillstrumpa79

Tutilure, håller med! Det är inga konstigheter alls men jag kan ändå förstå dom som inte pallar se det hela så pass närgånget.

Viseversa, Hade inte heller låtit mig filmas!

Kul om någon har glädje & nytta av filmen Min tur om 2-4 veckor sisådär - längtar!   

• viseversa

Såg filmen nu! Tyckte den var fin och bra. Blev inte äcklad eller förskräckt alls. det är ju just så det ser ut att föda barn. 

• hannis

Tack! Jag blev faktiskt lite förskräckt trots att jag redan har fött ett barn vaginalt. Om 4 veckor är det dags för nästa att klämmas ut.

• viseversa
    hannis skrev 2013-02-10 18:33:52 följande:
    Tack! Jag blev faktiskt lite förskräckt trots att jag redan har fött ett barn vaginalt. Om 4 veckor är det dags för nästa att klämmas ut.
    Äh man behöver ju inte ha en spegel om man inte vill se. =). 
Svar på tråden Ni som efterlyst filmen där Gudrun Schyman föder.. Här är den!