• PlumeriAn

Baby/bärsjal

Vill bara veta snabbt om era åsikter och tankar ang baby/bärsjal. Någon som använt och gillat det eller tvärtom?
    Har chansen att köpa en begagnat, aldrig använd, men vill veta vad andra tycker först.

Tack på förhand för tips, åsikter och tankar.

Gravid ♥ BF 27 februari Första barnet. amandiii.blogg.se
  • Svar på tråden Baby/bärsjal
  • JanaLiiN

För en nyfödd baby passar en tunn trikåsjal bäst, den är också lättast att knyta. Man kan bli väldigt varm själv i en tjockare sjal.

Om du menar babybjörn-sele så är den varken bra för dig eller babyn. Välj en ergonomisk sele istället.
    Babyn ska sitta som en groda, med knäna minst lika högt som höfterna, för att det ska vara ok för ryggen. Du själv ska bära vikten på höfterna snarare än axlarna för att skona din egen rygg. 

• PlumeriAn

Ja glömde tillägg att det är en babyloina bärsjal tricot slen.. Säger inte mig något men kanske någon annan. ;)

Gravid ♥ BF 27 februari Första barnet. amandiii.blogg.se
  • SFL80

Trico slen är en jättebra, stadig och lång sjal. Alla mina barn har suttit i en sådan tills de kommit upp i halvåret. Efter det har de flyttat över till en ergobaby(sele) då de helt enkelt varit stora och vägt mycket. Då har selen avlastat mer då vi burit runt på dem ofta!

• Annelie 76

Jag hade en annan trikåsjal men jag tyckte det var ett bra sätt att bära en bebis. Fast varmt.

• emindy

trikåsjal var min räddare i nöden med första barnet och jag kommer att ha två stycken nu till andra barnet, för att inte stå utan när den måste tvättas.
    Läs på eller titta på videos på youtube samt provknyt med en docka eller nalle innan bebis har kommit, det är till stor hjälp sen!

• Flickan och kråkan

Vi har "helburna" barn. Vi harhelt enkelt skippat vagn och burit i sjal och ergonomisk bärsele istället. Till nyföding och nybörjare så är trikåsjal absolut bäst. De flesta föredrar de lite tunnare för att de helt enkelt blir mindre varmt och dessutom lite lättare att knyta. Sino är ju suverän men nytillverkas tyvärr inte längre så man får söka på begagnatmarknaden. MaM:s eco är en annan riktigt bra tunn, men stadig trikåsjal.

• Muppen0226
    PlumeriAn skrev 2013-02-10 19:28:55 följande:
    Vill bara veta snabbt om era åsikter och tankar ang baby/bärsjal. Någon som använt och gillat det eller tvärtom?
    Har chansen att köpa en begagnat, aldrig använd, men vill veta vad andra tycker först.

Tack på förhand för tips, åsikter och tankar.

Min skrutt hade trikåschal tills hon var fyra månader, då blev hon "för tung" för schalen, jag knöt henne i pusshöjd men hur hårt jag än drog åt schalen så hasade hon ner så en halvtimme senare satt hon i brösthöjd på mig istället. Så då köpte jag en vävd schal.
    Hon älskar fortfarande att "åka schal" och hon är 1,5 år nu så det blir lite mer bärande i schalen då jag inte klarar att bära henne på framsidan längre pga ryggproblem så jag knyter upp henne på ryggen.
    Så jag tycker absolut du ska testa med schal. Det är ergonomiskt både för dig och skrutten  
Svar på tråden Baby/bärsjal