Runa skrev 2013-03-19 13:37:25 följande:
Jag som hade skrivit så långt så försvann det. Får bli en kortare version, med i alla fall aningen mindre gnäll...
Vill du ha vidare byxor vet jag bara två, indiska har ett par i svart trikå, fungerar för mys hemma eller som alternativ till lång kjol. JOY har ett par svarta byxor (tror de är del av standardsortiment) med lite stretch med lätt kostym känsla som sitter tätt kring rumpan men har lite bredare ben.
Själv tycker jag vidare byxor är att föredra. Kan man få välgenomtänkta detaljer också så att inte sidfickor eller gylf bygger onödigt mycket och får allt att se knöligt ut är det bonus. Tänk 30-tal när dambyxor var lite mer skräddade och anpassade för att framhäva kvinnliga former till det bästa.
Personligen gillar jag lägre midja bättre än högre, blir mindre att sy om för att få till passformen då. Glappet uppe i midjan är oundvikligen större än nere i höftbenshöjd.
Trist är att det nu är stuprör som gäller. Annars är det bootcut eller kostymbyxor i någon mindre trendkänslig kedja som ska till. Men det ska väl också slå om någon dag. Tycker det är konstigt att alla stora butikskedjor kan slå om sortimentet så stort och totalt bara för att riktigt tighta byxor är modernt för tillfället. Vad är poängen med att alla byxor i sortimentet ser lika ut? Lite variation vore schysst.
Tack för ditt svar! Har fortfarande inte hittat några men ska absolut titta på JOY nästa gång! Jag hade tur och hittade ett par svarta jeans i källaren som jag köpte när jag var gravid, och jag fick på mig dom!!
Ja, jag förstår inte vad modeskaparna har tänkt att vi som ser galna ut i stuprörs ska ha på oss!? Kjol och klänning kanske, eller ändra kroppsform :p