• SonjaE

Låta naturen bestämma antalet barn?

Hej!

Jag har inga barn än och vet väll inte riktigt hur det är att ha barn men längtar efter barn och tänker på det ofta, bland annat hur många barn jag skulle vilja ha.

En tanke jag haft ett tag och umgåtts med är att inte fundera alls på hur många barn jag skulle vilja ha utan bara låta dem komma naturligt. Det jag tänker mig alltså är att jag och min man (ok, pojkvän än så länge) struntar helt i skydd och planering och bara låter saker ha sin naturliga gång. Vill vi ha sex har vi det och blir det barn blir det det. Hur många barn och när de kommer får visa sig med tiden.

Tycker ni mina tankar är naiva och konstiga eller är det någon som lever så?

Kan erkänna att det känns väl lite okunnigt att aldrig gått igenom graviditet och förlossning och tänka att hur många det blir är inte så noga. Men jag verkar vara inne i en bebistokig period Oskyldig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låta naturen bestämma antalet barn?
  • TvåTrollungar

Någon gång kommer ni behöva skydda er om ni är fertila!! Efter 10 år av er metod hade jag då garanterat haft typ 10 barn och något stopp finns det nog både fysiskt och psykiskt.

• mina1

Hade inga barn planerade alls men sitter här med fyra stycken :)
    Skulle jag följt naturens lag hade jag fått hundra. Hade inte funkat :) Blev gravid så jäkla lätt.

• viseversa

Samma här. Hade fått ett barn per år om jag tänkt som du ts. Blir gravid väääldigt lätt både på gott och ont.

• PetraD

Är ni överens att göra så, så varför inte.. En dag kanske ni ändrar er och vill skydda er eller så fortsätter ni på samma sätt. Huvudsaken ni känner samma

• Antilopen

Jag valde alternativ nr 4, "låter som att det kan bli lite väl många graviditeter/förlossningar". Jag vet flera par som lever precis som du beskriver, och det kan väl låta lite fint på ett sätt, men jag skulle aldrig vilja göra det själv. Vill inte ha barnen för tätt.

• Meria

Min tredje graviditet innebar kryckor från v.20 då fogarna sa tack och hej efter de andra två... Sista veckorna rörde jag mig helst inte då varje steg kändes. 

Så näe, skulle bli alldeles för många graviditeter för mig.

Är man överens och har möjligheter till ev. ett antal barn, så varför inte. Låter ju avslappnat då annars hela "bli gravid"-grejen kan bli stressande... Iofs hade jag blivit stressad ändå om man kört den varianten ett antal månader och inte blir gravid likafasen... Så verkligen inget för mig  

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & Mika -12 (,¨)
  • Kofot

Låter som om det kan bli många graviditeter.
    I vårt fall så hade det inte varit att föredra.

• SonjaE

Jag berättade om mina tankar för min pojkvän (som tvekar lite inför att skaffa ETT barn). Han tittade på mig som om jag var knäpp, sen sa han:

- Tänkte du att du eller jag skulle skaffa busskörkort?

Han verkar inte helt tänd på idénCool  (än!)

Svar på tråden Låta naturen bestämma antalet barn?