Pajama skrev 2013-02-11 16:04:25 följande:
Hålet i flasknappen ska ju vara större för välling än för t.ex ersättning o vatten - har du tillräckligt stort hål? Mina har haft svårt att lära sig tekniken och jag har bl.a. skurit upp ett för stort hål (1-2 m.m.) för att det ska vara jättelätt i början. (slängt nappen sen, för den är ju skadad)
Jag har nyligen slutat nattamma och det gick lättare än jag trodde. Tog över dottern till mig och la henne med ansiktet uppe vid mitt ansikte och gosade ihop oss och stoppade nappen i munnen. Lite knorr, men sen glömde hon bort vad det var hon tänkte gjort där.
Många sover i annat rum några nätter och låter pappan ta barnet på natten. Han har ju ingen bröstmjölk så då lär sig barnet att somna om ändå.
Använder han inte vanlig napp? Förstår att du vill att han ska ta nappflaska!
Hej. Har provat allt möjligt, inget går bra :). Mamma har tagit honom idag och jag har bara ammat 1 gång, sen pumpade jag och gav honom det. NEJ, hålet är inte litet, han hatar när hålet e för stort så då tar han den inte heller. Nu hänger han över mig, vill ha bröst och somna där, men nej det ska han inte få för jag försöker ta bort det helt. Napp har han också slutat med då han var mindre, ska prova och se med latexnappar...