• Matilda84

Barnsäng med ena sidan in mot din säng öppen

Var hittar jag en sådan?

• Svar på tråden Barnsäng med ena sidan in mot din säng öppen
  • Powderpuff

googla på bedside crib. finns på bla babyproffsen

• cloudberry79

Vi har en helt vanlig spjälsäng med ena sidan borttagen bredvid sängen. Har tryckt fast den mot väggen och rullat filtar för att det ska vara plant och enkelt att lägga över bebisen.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Emelie b
    cloudberry79 skrev 2013-02-11 00:14:14 följande:
    Vi har en helt vanlig spjälsäng med ena sidan borttagen bredvid sängen. Har tryckt fast den mot väggen och rullat filtar för att det ska vara plant och enkelt att lägga över bebisen.

• Rani

Finns spjälsängar med borttagbar sida på ikea. Vår heter Gulliver och går att göra så med.

• Lindsey Egot the only one

Jag har vår Ikea spjällsäng så. Och jag har monterat botten i det översta hålet för att sängen ska få samma höjd som våran.
    Det står att man inte ska göra så men jag har ju min säng kloss an!
    De på Ikea har med en låg front till alla sina spjällsängar för att barnen när de blir lite äldre och klättrar ur ska slippa göra detta och man använder den som vanlig säng.
    Min son blir tre i april och vi har växlat mellan vår säng och spjällsängen men nu ska jag få honom att enbart ligga i sin säng fast den är kloss an.

• Flickan och kråkan

Om ni har plats så tipsar jag om att sätta en helt vanlig 90-säng i kloss med er dubbelsäng istället....och så skjuter man alltsammans mot en vägg. 

Svar på tråden Barnsäng med ena sidan in mot din säng öppen