• lidisthlm

    Biljettshop.se, kan man lita på de?

    Hej!

    Undrar om det är någon som har någon erfarenhet med biljettshop.se? Kan man lita på de? Biljetterna är sjukt dyra hos de, men tycker att det kan vara värt då jag vill ta min mamma på Beyonce konserten. Hon älskar henne.

    Så jag tog risken att köpa 2st biljetter med sittplats på B-läktaren. Men vad ska jag göra om biljetterna inte fungerar? Eller om biljetterna är falska? Förutom att polisamnäla så klart. Vad har jag som kund för rättighetter?

    Om nu biljetterna inte skulle stämma in på det som jag har gått med o betala för så borde ju avtalet inte hålla längre... eller hur? och då borde jag få tillbaka mina pengar... eller har jag fel? Vad säger lagen? Någon som har blivit utsatt för detta tidigare?

    Tack!       

  • Svar på tråden Biljettshop.se, kan man lita på de?
  • bernhardbergquis

    Hej! Jag och flera vänner handlar alltid av biljettshop.se och har aldrig haft några problem. Man får biljetterna snabbt vilket jag tycker är bra service. Kostar ofta lite mer än ordinarie men att slippa köa och få dom bästa platserna tycker jag är värt.


    När ett företag tar betalt via tex VISA och MasterCard så kan man känna sig tygg. Skulle det vara något som inte stämmer kan man reklamera köptet till sin bank. Banken tar då tillbaka pengarna från företaget.


    Som sagt, biljettshop.se kan du lita på. Första gången jag handlade av dom var 2005 så dom har funnits länge.


    Ha en trevlig konsert!!! 


    /B   

  • Zoya83

    Jag skulle inte lita på dem om jag var du.
    Jag beställde eurovision song contest - biljetter i höstas (notera att det är vår -13 nu), och jag har FORTFARANDE inte fått dem, trots att alla biljetter är slutsålda!

    Det är skitkasst. 

    Biljettshop suger. 

  • Shining
    bernhardbergquis skrev 2013-03-01 22:12:04 följande:

    Hej! Jag och flera vänner handlar alltid av biljettshop.se och har aldrig haft några problem. Man får biljetterna snabbt vilket jag tycker är bra service. Kostar ofta lite mer än ordinarie men att slippa köa och få dom bästa platserna tycker jag är värt.


    När ett företag tar betalt via tex VISA och MasterCard så kan man känna sig tygg. Skulle det vara något som inte stämmer kan man reklamera köptet till sin bank. Banken tar då tillbaka pengarna från företaget.


    Som sagt, biljettshop.se kan du lita på. Första gången jag handlade av dom var 2005 så dom har funnits länge.


    Ha en trevlig konsert!!! 


    /B   


    TRYGG att betala med VISA och MasterCard??? hur tänkte du här? Vad har du för bank som tar ansvar för kunder som köper konsertbiljetter i andrahand? särskilt imed tanke på att ARRANGÖRERNA av evenemangen TYDLIGT AVRÅDER från att handla biljetter i andrahand vilket är EXAKT vad man gör via biljettshop .se!


    1. du har inga garantier att biljetten är äkta. den är kanske äkta men kan ha sålts till flera personer så du riskerar bli stående utanför och ej komma in på konserten om någon annan med samma biljett gått in före dig. - eller så kan arrangör/arena makulera din biljett  - se punkt 3.

    2. du kan inte ångra ett genomfört köp, alltså då du betalt - oavsett vem du köper biljetten av då lagen om evenemangsbiljetter lyder så, men hos en riktig biljettförsäljare - alltså INTE i andrahand - så får du garanterat äkta biljetter i ditt eget namn samt pengar tillbaka vid inställd show.

    3. om andrahandsförsäljaren ex. biljettshop köpt biljetter från ticnet som är huvudförsäljare i sverige så kommer det på de biljetterna du får stå helt random olika personnamn och detta  strider  mot ticnes köpvillkor och du riskerar bli av med biljetten framför näsan vid ingången då arrangör/arena har rätt att makulera din biljett som sålts enl stridande regler  - dvs : vidareförsäljas i kommersiellt syfte - 

    Kund och Köpvillkor


    Publicerad 09/02/2010 08:51 AM   |    Uppdaterad 11/03/2013 07:45 AM


    Personligt bruk


    Biljetter får endast köpas för personligt bruk. Det innebär att biljetter inte får inköpas för kommersiell vidareförsäljning, inte heller vidareförsäljas i kommersiellt syfte och ej heller köpas in i eller användas i annat kommersiellt syfte. Det sistnämnda innebär bland annat att biljetten inte får erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.
    Kunden får inte heller inköpa flera biljetter än vad som är tillåtet för evenemanget ifråga.


    Köp som strider mot uppsatta villkor


    Om Kunden inte lämnar korrekta uppgifter om sig själv eller i övrigt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för biljettköpet har Ticnet rätt att makulera bokningar eller köp av biljetterna ifråga, och med omedelbar verkan stänga av Kunden från ticnet.se. Detta gäller om Kunden bokar eller köper fler biljetter än tillåtet, om kunden köper biljett för kommersiell vidareförsäljning eller om Kunden använder biljetten i annat kommersiellt syfte såsom användning i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena. Vid makulering av biljett av ovan nämnda skäl återbetalas inte erlagd serviceavgift och inte eller eventuella distributions eller leveransavgifter. Ticnet kan besluta att inte heller erlagt biljettpris ska återbetalas.



  • Blixtenkl

    Sökt på nätet, men hittar inga nya inlägg gällande Biljettshop. Är det säkert att köpa biljett via dom eller inte? Tänkte köpa till Melodifestivalen final 2017 och vill ha bra platser. Finns inga på Ticketmaster.

    Tacksam för seriösa svar!!

Svar på tråden Biljettshop.se, kan man lita på de?