• CeciliaA

Gravering i förlovningsringar??

Jag och min pojkvän ska beställa hem ringar, vi undrar dock vad som "ska" stå?

Det ska givetvis stå hans namn i min ring och ett datum tänkte jag, men det jag undrar är vilket datum skriver man i ringarna? datumet man blev ett par? eller datumet man har tänkt att förlova sig? eller spelar det ingen roll???

• Svar på tråden Gravering i förlovningsringar??
  • linjes

Vi skrev datumet vi förlovade oss...sen står det fel namn i min ring hehe men känner jag mig själv rätt kommer jag aldrig ändra

• Kattis

Det gör ni som ni vill men tror det vanligaste är datumet som man förlovar sig på är det som man graverar in.
    Vi har bara varandras namn med ett hjärta i våra ringar :)

• Honungssmulan

Förlåt.........läste fel!

I mina vigselringar står det datum för vigseln + det jag skrev ovan. I förlovningsrngarna skrev vi inget. 

• EnAnonumius
    Linnalex skrev 2013-02-11 13:36:38 följande:
    Jag och min pojkvän ska beställa hem ringar, vi undrar dock vad som "ska" stå?

Det ska givetvis stå hans namn i min ring och ett datum tänkte jag, men det jag undrar är vilket datum skriver man i ringarna? datumet man blev ett par? eller datumet man har tänkt att förlova sig? eller spelar det ingen roll???

Det heter ju just förlovningsringar.. Och där har du ju hinten om vilket datum man skall skriva in med.
    Men jag kan ge dig en ledtråd----> Det är inte datumet man blev "tillsammans som par". Flört

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • TessTess93

I min ring står det min killes namn och datumet då vi blev ett par..
    Och i hans ring står mitt namn och datumet vi blev ett par :)
    Det tyckte vi var bra :)

• miqkaela

I våra ringar står de ett hjärta namn och datumet vi förlovade oss :)

• leehlo

I våra ringar står det datum vi förlovade oss, inte det datum vi hämtade ut ringarna.

• XcsM
    Honungssmulan skrev 2013-02-11 13:46:18 följande:
    I hans står det datum och "I love you"
    I min står det datum och "I know" 
    Vad käftigt/kul! Skrattande
  • RockerChic

Vi har inte varandras namn i ringarna, utan ett ord ur "våran" låt, ett hjärta och datumet vi förlovade oss. Man får skriva vad man vill i ringarna, tycker det är kul när man skriver något internt skämt eller annat skoj och inte bara namnen men det bestämmer man ju själv :)

• swedishgirl

I våra står det också namnet på partnern o sedan datumet när vi förlovade oss.

• Multignutten

I våra ringar graverade vi datum då vi förlovade oss som också är vår årsdag, ett hjärta och våra resp namn.

• Tänt

Jag graverade ett par ringar tidigare där det står ett väl myntat uttryck som jag och min sambo kört med. Skulle varit kul med typ datumet där dock, då bådas minne tenderar att vara bra, men kort :).

Vet dock inte vart jag/vi möjligtvis skulle kunna lägga till detta, tror någon i still med skyltargravyr.se??

• Sticka

I förlovningsringarna står det den andres namn bara.
    I vigselringarna står det bara vigseldatum.

Maken ville skriva in mitt namn i vigselringen också, men det är så långt att det inte fick plats ihop med datumet. Tjejen på Guldfynd skojade lite med honom och sa att om han glömde namnet på frugan så fick han titta i den andra ringen (förlovningsringen) Flört

• Nyfiken gul

i våra ringar står våra respektive smeknamn samt datum då vi förlovade oss

I våra vigselringar sen står våra korrekta  förnamn och datum för vigseln 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svansjön

Jag har totalt tre ringar. I förlovningsringen står förlovningadagen datum och plats. I vigselringen datumet och hans namn. I tredje ringen datumet då jag såg han för första gången året det var och datumet vi blev ihop. Ex 1/1 2013 1/12

• tssr

Jag köpte ringar och graverade in ett datum då vi gjorde en speciell sak. Något som verkligen förde oss närmare varandra.

Vi var ett par och det var bra, men denna händelse tog oss verkligen steget djupare in i relationen och vi fann varandra på nytt typ. Fick hjälp av skyltargravyr med denna - är så sjukt glad för det =)))). Hoppas du kom på något bra för era ringar! 

• elyse

I min står det "Christer ~ Fredagen den 13:e". Vi blev ett par då, förlovade oss då och gifte oss senare då. Det är liksom "vår" dag och det är trevligt att ha många dagar att fira på - den 13:e april när vi blev ett par, den 13:e mars när vi förlovade oss, den 13:e augusti när vi gifte oss och alla fredagen den 13:e. :D

• JECJ

Vi har namn och det datum då sambon friade. Vi anser att vi blev förlovade den dagen han friade och vi började planera bröllop . Han friade med en attrapp ring och min riktiga ring blev färdig en vecka senare. Han visste inte min ringstorlek och ville inte avslöja sina planer.

Svar på tråden Gravering i förlovningsringar??