• Trissan

Vad kan det vart för kön vi såg?

Är i v.20+2 idag.

På ultraljudet tyckte vi att vi såg något som såg ut som ett hjärta (ovanifrån). Men sen något längst upp (navelsträng?snopp?klitoris?)

Jag har försökt rita som jag TYCKTE att jag såg det.

vad tror ni att det kan vara för kön?

• Svar på tråden Vad kan det vart för kön vi såg?
  • Trissan

Som sagt, detta är vad jag minns på ett ungefär...tänk på att ul-bilden på skärmen var mörk och murrig, svår att se, men detta lyckades jag ändå någorlunda uppfatta

• Bingo

För mig ser det ut som två smala ben. En rejäl pung och en micropenis

• Trissan
    Bingo skrev 2013-02-11 17:18:33 följande:
    För mig ser det ut som två smala ben. En rejäl pung och en micropenis
    precis så jag tyckte med,,,du gjorde mig inte klokare...
  • Trissan

sen behöver ni inte bry er om storleken på benen, det är orellevant då jag inte är någon picasso=)=)

• Bingo
    Trissan skrev 2013-02-11 17:19:03 följande:
    precis så jag tyckte med,,,du gjorde mig inte klokare...

Pung och micropenis... Jag tycker att det lutar åt en kille Glad
  • Trissan
    Bingo skrev 2013-02-11 17:21:40 följande:

Pung och micropenis... Jag tycker att det lutar åt en kille Glad
    det som gör mig förvirrad är: på ultraljudsbilder på google ser man penisen OVANFÖR hjärtformningen. Det är därför jag undrar om någon vet hur en flicka/pojke ser ut ovanifrån.
  • Trissan

Det jag reagerade mest på vad det fluffiga,alltså "pungen","snippan" eller vad det nu var.den pricken längst upp kan ju vart precis vadsomhelst

Ni som har gjort könsul,hur ser könet ut uppifrån?

• Emso

Jag undrar också. Gjorde rul igår. Vi ville inte veta könet men jag tänkte att jag kollar lite själv och gissar.... Men jag såg med typ som en bula mellan benen... Pung eller svullna blygdläppar? Vad är mest troligt... Hann inte se något som kunde varit snoppen...men va inte i det området så länge... Men vad tror ni?

• LaReina

Det där ser ut som en snippa :) sådär var min dotters också på rul, lite svullen..

• Trissan

Ja förlåt om jag är urdålig på att måla i paint.
    Det som ser ut som en liten minisnopp på bilden var vitaktigt på UL.(om det nu hjälpte)

• Trissan

Fler som tycker sig känna igen det jag ritat?
    Det som ser ut som en snopp på bilden var en vitaktig fläck på ul

• Skitoxå

Den där typen av bild såg jag med mitt första barn, det var en pojke men barnmorskan sa att när det är en "klump" mellan benen sådär kan det också vara navelsträngen som lagt sig i ett veck mellan benen. Alltså kan det nog lika gärna vara en flicka....

• Trissan

Hmm,ja inte blev man klokare
    Men är en pung så stor och lite delad på ul?

Svar på tråden Vad kan det vart för kön vi såg?