• Jelkan

Gravid efter kontraströntgen?

Hej!

Efter 2,5 års väntan att bli gravid fick vi jag nyss gjort en kontraströntgen. Svaret har jag dock inte fått än. Men för att få lite hopp, ngn som har blivit gravid bara genom att rensa äggledarna lite?
    Hade varit såå skönt att slippa ivf!!
    Kram till er alla och hoppas att ni vill dela med er av era erfarenheter! Hjärta  
  • Svar på tråden Gravid efter kontraströntgen?
  • Lillie

Hej!
    Vi gjorde en spolning/kontrastfärgen av äggledarna i oktober förra året efter drygt två år utan några som helst tecken på graviditet. Två veckor senare var vi gravida för första gången och jag är helt övertygad om att det finns ett samband för oss. Dock hade läkaren som gjorde undersökningen för oss gjort en studie som visade att det inte finns något samband statiskt sett. Dock höll hon med om att det fanns tecken som pekade på det i vårt fall.
    Tyvärr slutade vår första (och hittills enda) graviditet i ma i december och nu har jag precis fått min första mens sen dess. Vi kämpar vidare och försöker att se positivt på det hela men ofta känns det bara totalt nattsvart.
    Lycka till med undersökningen - jag håller tummarna!

• Jelkan

Åh vad spännande , undrar varför det är så?

Önskar er all lycka till! Tror att det vänder för er del nu!Men som du säger, ena dagen ser man positivt på det och andra dagen finns ingen glädje att hämta. Dest längre tid man går barnlös desto mer hopplöst känns det . Men gravida kommer vi att bli
    Styrkekram  

• Lovisa09

Gjorde en spolning som resulterade i ett plus bara några veckor efter spolningen:) tror helt på att spolningen hade nått med det att göra:) resultatet blev en underbar liten dotter!

• Lillie

Ja, jag hoppas verkligen att det blir en bebis snart för längtan är så stor. Vårt nästa steg är att göra en kavitetsundersökning av livmodern. De gjorde en sån i samband med kontraströntgen och hittade en polyp som skulle opereras bort - vi hann dock aldrig med det eftersom vi blev gravida. Nu har vi fått tid på Sahlgrenska nästa vecka och hoppas att allt går snabbt och smidigt, att vi snart är gravida igen och att det går hela vägen. Tydligen kan polypen ligga i livmodern och störa och fungera preventivt ungefär som en spiral. Jag är också rädd att den hade nåt med vårt ma att göra.
    Hör av dig och berätta hur undersökningen gick!

Lovisa09: stort grattis till dottern!!

• Jelkan

Vad är oddsen , läkaren som ska få svaret har blivit sjuksriven och hans sjuksköterska är borta 3 veckor. Kan man göra så på en privat klinik? Jag kan vända mig till röntgen där ja gjorde min undersökning men vill man se sitt resultat utan en läkare? Vad trött jag är på denna sjukvård!!

Lovisa09 skrev 2013-02-13 08:59:51 följande:
    Gjorde en spolning som resulterade i ett plus bara några veckor efter spolningen:) tror helt på att spolningen hade nått med det att göra:) resultatet blev en underbar liten dotter!

Åh vad skoj Lovisa, stort grattis!! Kände du dig annorlunda efter med ägglossning osv? Vilket mirakel!!

• Lillie

Nej men usch vad jobbigt :(. Kan du inte ligga på och tjata? Finns det ingen annan läkare på kliniken som kan gå igenom resultaten med dig?
    Tyvärr har vi lärt oss den hård vägen att man måste ligga på som tusan för att komma framåt. Undersökningen vi ska på nästa vecka hade de egentligen inte alls tid med nu utan vi skulle behöva vänta till samma tid nästa cykel. Som tur är låg min sambo på så se gick stuva om och då fanns det tid.
    Ring dem igen tycker jag!
    Kram

• Jelkan
    Lillie skrev 2013-02-13 14:53:24 följande:
    Nej men usch vad jobbigt :(. Kan du inte ligga på och tjata? Finns det ingen annan läkare på kliniken som kan gå igenom resultaten med dig?
    Tyvärr har vi lärt oss den hård vägen att man måste ligga på som tusan för att komma framåt. Undersökningen vi ska på nästa vecka hade de egentligen inte alls tid med nu utan vi skulle behöva vänta till samma tid nästa cykel. Som tur är låg min sambo på så se gick stuva om och då fanns det tid.
    Ring dem igen tycker jag!
    Kram

ja man får verkligen stå på sig nuförtiden för att få vård.  Fick svar från röntgen fri passage !!! wieee
  • Lillie

Härligt! Då får ni köra på nu och hoppas att ni också lyckas få plus efter undersökningen. Du kan väl berätta hur set gick sen!? Jag ser fram emot att höra de goda nyheterna!! :)

Svar på tråden Gravid efter kontraströntgen?