• Anonym (M)

Vill inte ni män ha sex under graviditeten?

Som rubriken lyder- vill inte de flesta män ha sex med din fru/flickvän när hon är gravid. Tappar ni lusten eller av vilka skäl vill inte du/hon ha sex?
    Jag är i v.12  och min man vägrar ha sex då menar jag verkligen att han avstår och då han tycker det känns obehagligt.  Han tror att han på något sätt skulle skada bebisen i magen, men så är det ju inte. Det känns som att det inte blir någon sex framöver. Trist. :( Man får helt enkelt acceptera det. 

• Svar på tråden Vill inte ni män ha sex under graviditeten?
  • Toppen9

Tyvärr var min sambo likadan, det dödade sexlivet helt under graviditeten och jag har svårt att hitta tillbaka ni i efterhand mycket pga det.

• Peter37

Jag älskade att ha sex med mitt x,hon var rund och go..kåt och känslig..underbart..skulle gärna ha sex med en gravid om jag kunde....

• stief84

Kan känna icen mig lite att man var rädd att man skulle göra någon skada på mamman eller barnet. Men efter det släppt så var det absolut toppen. Och jag tycker själv att kvinnan blir fruktansvärt vacker o sexig under graviditeten. Men det är väl olika antar jag.

• emilia05

Jag har haft sex EN gång sedan jag blev gravid är nu i vecka 27. Han vill inte. Och jag jan lova att jag är och har varit ledsen. Jag har lika mycket lust som tidigare. Känns inte bra.

• Anonym (M)

Ja det är väldigt individuellt antar jag. Man känner sig plötsligt jätte osexig och börjar grubbla över det, jag vet att han inte skulle hålla med eller yttra sig på det sättet för han gillar verkligen min gravida mage, men inte mer än så. Han ägnar mer tid åt porr och jag får sucka istället. 

• Anonym (eh?)

Det går väl att ha annat sex än penetrerande? Be han slicka eller smeka dig till orgasm! =)

• stief84
    emilia05 skrev 2013-02-11 22:38:47 följande:
    Jag har haft sex EN gång sedan jag blev gravid är nu i vecka 27. Han vill inte. Och jag jan lova att jag är och har varit ledsen. Jag har lika mycket lust som tidigare. Känns inte bra.

Du ska nog inte vara orolig. Det är mkt som snurrar i våra huvuden under den perioden så tror inte det har med dig att göra alls.
  • Anonym (M)
    emilia05 skrev 2013-02-11 22:38:47 följande:
    Jätte tråkigt att höra, fånig fråga, men varför blir det så- är det bebismagen som är i vägen eller vad? :( Vi hade inte sex ens under v. 5. Jag blir bara nedstämd. 
  • NoteturNomen

Min man, sambo när det begav sig, hade mer än gärna sex under våra graviditeter! Lite lugnare och kanske passande ställningar mot slutet till när jag var lite större, men annars som vanligt :)

Hä löns int' förklar' för dem som int' begrip'... (Stenmark)
  • Anonym (eh?)

läste precis en studie från sahlgrenska om att 50 % av alla kvinnor som föder vaginalt får livslånga komplikationer så ni kanske inte ens kan ha penetrerande sex efter förlossningen. Så säg till honom att ni borde passa på att ha penetrerande sex nu...hehe. Då blir det nog andra bullar...

Svar på tråden Vill inte ni män ha sex under graviditeten?