• Anonym (Hur göra?)

Sålde på blocket, paket borta, vad gör jag nu?

Sålde en grej på blocket för någon vecka sen, köparen bodde en bit bort och vi kom fram till att frakten skulle ingå i det framförhandlade priset. Sagt och gjort, eftersom summan redan var mindre än vad jag ville ha för grejen skickade jag inte rekommenderat, vilken heller aldrig var sagt att jag skulle. Lämnade bara in paketet på närmsta postombud, frimärken hade jag redan hemma.
    Dagarna gick och köparen hävdar att hon inte fått paketet. Jag vet ju bara att jag skickat det, har sålt massor på tradera utan något problem alls. Hon bad om hälften av pengarna tillbaka och så skulle vi höras av om paketet kommer fram till henne eller tillbaka till mig. Jag har verkligen inte råd att betala nu, eller inom en snar framtid, och nu vill hon ha min adress och telefonnummer. Blir så nervös trots att jag vet att jag inte gjort något fel. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Sålde på blocket, paket borta, vad gör jag nu?
  • MoonFlight

Ditt ansvar tar slut när du lämnar in paketet, efterlys hos posten det är det enda du kan göra. Tips, skicka med schenker i fortsättningen. Billigaste porto runt 50 kr men då ingår spårnings möjlighet om det inte kommer fram.

• Anonym (Hur göra?)

Jo, har dock en bit till schenker men ska absolut göra det i framtiden ändå! Vet inte om det är värt att reklamera? Har ju inga kvitton kollinummer eller någonting? Borde jag göra det ändå?

• Anonym (Hur göra?)

Vad tror ni hon ska med min adress och telefonnummer till?

• Anonym (***)

Den som är mottagare av paketet kan vända sig till posten. Du behöver inte göra mer. Din skyldighet upphörde i och med att du skickade varan.

Schenker har ofta inlämningsställen tex på ICA. kolla det till nästa gång..

• Anonym (reklamera)

Om du eller hon som köpte av dig skickar en reklamation till Post och Telestyrelsen så hjälper de er. Jag har fått hjälp där, hon som skickat till mig hade skrivit fel adress. Om du beskriver innehållet är det lättare för dem att hitta paketet. Sedan skickar dem det till rätt adress.

• Anonym (Hur göra?)

Har gjort en reklamation på postens hemsida, och bett henne höra av sig till post och telestyrelsen nu, hoppas det kommer fram..

Svar på tråden Sålde på blocket, paket borta, vad gör jag nu?