• Spinnelanna

    Min 16-åriga kille vill åka till Egypten

    Min son har precis fyllt 16 år. Igår frågade han om det är Ok att han och en kompis tar en all-inclusive-resa till Egypten. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det. Vill gärna ha lite synpunkter från andra. Jag bor inte ihop med hans pappa och han har sagt ja, men jag vet inte....

  • Svar på tråden Min 16-åriga kille vill åka till Egypten
  • seandra82

    aldrig i livet skickar jag iväg min 16 åring te egypten .  i så fall åker jag med skulle jag säga . sen tror jag det krävs underskrift från föräldrar då man är under 18 om man ska ut o resa ensam . o passar det ej så får man stanna hemma 

  • tyfg

    Har han visat tidigare att han kan ta ansvar så tycker jag absolut att du ska låta han åka. Det blir säkert en jobbig vecka för dig med en del oro men tänk vad roligt för honom och vilken upplevelse.

    Dessutom är det ju möjligt att er relation blir ännu bättre om du visar att du litar på honom. 

  • L i n n

    Jag reste med en kompis till just Egypten i den åldern.
    Jag reste faktiskt lite varstans med kompisar när jag var runt 16-17-18 år.

    Vi klarade oss utmärkta och hade jätteskoj!

  • Queenie70

    Finns inte en chans i helvetet att jag skulle gå med på det, hur ansvarsfull man än må vara på hemmaplan.

  • rockaroll

    Aldrig i livet! Jag har visserligen en son som bara är ett år, men om jag utgår från mig själv i den åldern så hade jag inte litat på mig själv. ;) jag var en lugn tonåring, men naiv och skulle säkert virra bort mig.

  • Masken84

    Egypten är inte ett direkt party resemål som ex kos Ayia Napa. Och visar han att han sköter sig hemma så varför skulle han inte göra det därborta?!?

    Dock är det väldigt oroligt i vissa delar av Egypten just nu!

  • Masken84

    Jag var 17 när jag fick åka till Turkiet och det var en vecka med sol bad och väldigt lite festande. Var rädd att något skulle hända om jag var för full så tog det lugnt!!

  • Knytt

    Det skulle aldrig hända. Jag skulle aldrig tillåta det. 

    Även om jag litar på min tonåring så litar jag inte på världen. Det är faktiskt inte helt lätt att som vuxen lösa alla problem som kan dyka upp utomlands. Där man inte kan språket, inte förstår koderna och de flesta processer har man inte gjort innan. Bara en sådan sak som att man skadar sig och behöver läkarvård är besvärlig..

    Sedan finns det väl egentligen bara en orsak till att inte vilja ha med sina föräldrar; man vill göra saker som föräldrarna inte vill att man ska göra.  

  • Stjärnfall76

    Hade aldrig kommit på ftpga. I Egypten kan dt nog hända andra saker än hemma om man missköter sig..... han är för ung och detär på fel sidas om europeiska gränsen.....

  • Majsan70

    I vårt hem reser man utomlands själv efter att man fyllt 18 år. Inget som är förhandlingsbart och något som mina barn vl har förstått och inte heller protesterat emot.

  • thatgirl

    När min unge blir 16 o skulle fråga Något sådant så skulle ja säga nej direkt.
    Kanske har jag sett på Taken för mycket, haha

  • bengtsson

    Jag skulle nog låta han åka men i så fall inom Europa, typ Spanien eller Grekland.

  • Harmagedon

    Det finns säkert 16 åringar som det är ok att låta åka på sådana resor. Men välj ett annat land än Egypten...

  • fluu

    No way att jag hade skickat iväg min 16-åring utan vuxen och ansvarsfullt sällskap utomlands.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Min 16-åriga kille vill åka till Egypten