• Marob

Sammandragningar ofta!

Hej

Funderar lite på hur ofta det är normalt att ha sammandragningar..?
    Är i vecka 25 nu, har har i snitt minst en sammandragning i timman.. senast var det bara 20 minuter emellan..
    gör inte ont utan är mer att jag blir ansträngd när jag andas och får stanna upp ett ögonblick..   

Fler som har mkt sammandragningar redan nu??

hälsn.
    Marob   

• Svar på tråden Sammandragningar ofta!
  • finskorpan

Jag har inga sammandragningar alls men om jag vore du skulle jag ringa min barnmorska! 

• Justi

japp har i stort sätt gått så i 10 veckor nu, jag åkte in på koll å allt såg bra ut, dom tyckte att ja kunde ta 2 alvedon för att få de att gå över men ja kan ju inte käka massa piller varje dag.. men bebis e kvar i magen iaf å tappen e på ca 3,5 cm

• Justi

e i v 28+5. och har en 2 åring här hemma sä ja har svårt att bara sitta å vila :P

• Marob

Okej... Tack. Ska till bm imorgon så skall fråga henne. Har en 4.5 åring hemma så är samma här med att det är fullt upp när man kommer hem... Full fart på jobbet och full fart hemma sen.... Idag under lunch ruschen där jag jobbar så hade jag under en timma flera sammandragningar... Känner sig så långsam när man måste sakta ner men går ju inte att undvika att man saktar ner under en sammandragning... Får se vad hon säger imorgon isf då. Kram

• Justi

tycker absolut du borde satsa på en sjukskrivning, så du får varva ner lite

Svar på tråden Sammandragningar ofta!