• Cecilie

Så ont i magen varje dag..

Jag vet att det kanske är växtvärk men jag oroar mig ändå. Jag är i vecka 16 och jag har haft superont i magen de senaste dagarna. Det kommer och går lite och påminner om jättekraftig mensvärk. Blir illamående för att det gör så ont :( Det håller i sig i typ 20-30 minuter åt gången. Någon som känner igen sig? Är det vanligt? Har inte haft några blödningar eller bruna flytningar under hela graviditeten. 

• Svar på tråden Så ont i magen varje dag..
  • MissHilde

Hej! 
    Jag känner igen mig.
    Har haft så sen vecka 12-13 kanske och är nu i vecka 19.
    Blivit kraftigare sista veckorna. man blir ju orolig men jag intalar mig att det växer där inne! :P
    Ska på RUL ljud imorrn och får se vad dom säger.

Hur upplever du din smärta nu? 

• SandraS01

Så hade jag också! Jätte hemskt var det. Det kändes som om mensen skulle komma precis när som helst. Var orolig hela tiden. Men min bm sa att det var för att ligamenten töjde på sig. Det är ju mycket som ska växa därinne. :) Det är nog ingen fara ska du se. Vetekudden hjälpte mycket för mig iallafall.

• MissHilde
    SandraS01 skrev 2013-04-02 16:40:21 följande:
    Så hade jag också! Jätte hemskt var det. Det kändes som om mensen skulle komma precis när som helst. Var orolig hela tiden. Men min bm sa att det var för att ligamenten töjde på sig. Det är ju mycket som ska växa därinne. :) Det är nog ingen fara ska du se. Vetekudden hjälpte mycket för mig iallafall.
    Ja precis. Känns ju som riktigt ordentlig mensvärk. 
    Och då man fått missfall en gång tidigare och sen att det är första barnet så nojjar man självklart ännu mer! =)
    Får se vad dom säger imorrn på UL. Man vill ju att allt ska  vara bra!
    Vetekudde ska jag fixa omedelbart! ;) 
  • Cecilie

Är i vecka 24 nu och har fortfarande "mensvärk" emellanåt. Inte haft lika kraftigt som när jag skrev detta inlägget dock. När jag går får jag ont över blygdbenet och har ganska mycket sammandragningar. Hade också lite blodig flytning en gång i samband med magont och blev jätterädd! Men har kollat upp det två gånger när det har varit som värst och allt har sett bra ut så min BM säger att jag antagligen bara är väldigt känsligt för när ligamenten töjer sig. Det kan kännas lite olika från person till person. 

Min BM har också sagt att om man får väldigt regelbundna förvärkar eller om det gör ont i magen och man får en blodblandad flytning ska man kolla upp det. I annat fall är det antagligen bara ofarliga förvärkar/sammandragningar, lite foglossning eller ligamenten som töjs! Problemet är ju att man inte vet hur det ska kännas när man inte har varit gravid innan.. Graviditet är så jobbigt för om man har magont kan det antingen betyda livsfara eller vara helt normalt. Hur ska man veta.. haha. 

• MissHilde

Hehe! Ja det är så tokigt. första barnet här också, man vet vad man ska tro. :P
    Jag har haft lite foglossning också. till och från gör det ont vid höfterna.
    Foglossningsbälte är kanon då. använder det med jämna mellanrum. =)

Tack; gick så bra så.
    allt såg jätte fint ut och det är förmodligen en liten pojke! =) 

Svar på tråden Så ont i magen varje dag..