• SonjaE

Kille på sexkurs eller lära sig tillsammans?

Jag träffade några vänner idag och vårt samtal kom efter ett tag såklart in på sex och killar.
    En av mina vänner hade sett att det på nätet finns en sexkurs för killar som hålls av manlig fd porrstjärna. Tydligen ska dom få lära sig hur man kan ha sex kontinuerligt i upp till en timme, eller mer, utan att komma och helt kontrollera när dom ska kommer. I kursen ingår visst också en del mer allmänt om hur man får en kvinna att njuta.

Både min pojkvän och jag är rätt oerfarna när det gäller sex. Jag är väldigt nöjd med vårt sexliv som i vissas ögon kanske skulle te sig lite "enkelt".
    Det här med en sexkurs för killar som ska göra dem till riktiga "hingstar" fick mig att fundera lite. Skulle jag vilja att min pojkvän gick en sån kurs?
    På ett vis skulle det vara frestande att se vilka höjder han kanske skulle kunna ta mig till. Men egentligen känns det tråkigt att han ska gå på kurs för något som vi gör tillsammans. Jag tycker att det på sätt och vis känns mer romantiskt om vi utvecklar vårat sexlix tillsammans, och att vi låter delar av det vara mysteriskt. Att vi två tillsammans lär oss att göra det skönt för varandra utan att någon porrstjärna är inblandad.

Vad tycker ni? Skulle ni vilja att er man gick en sån sexkurs eller känner ni som jag att sex är något man lär sig själva tillsammans?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kille på sexkurs eller lära sig tillsammans?
  • Lufsan

Jag tror att man inte bara kan tro att man ska lära sig allt tillsammans. Om ni båda är oerfarna, vad ska ni då lära er av? Jag tycker att man onanerar själv och på så sätt lär sig mer om sin egen sexualitet samtidigt som man kan läsa på lite om vad man själv kan göra för att göra det bättre för sin partner. 

Självklart så ersätter det inte att man också ska testa saker tillsammans och lära sig av varandra. Men det finns saker man kanske aldrig hade kunnat tänka på tillsammans som man kan googla sig till på nätet.

Jag tycker att det är lite förlegat att se sex endast som en akt mellan två människor där man lär sig av varandra endast. Sex är en fysisk prestation också och där behöver man liksom i andra sådana situationer träna och få utbyte av de som kan mer/ eller bara andra saker än en själv för att utvecklas. Som när man tränar en sport med mera.
    Det är inte bara kärlek och närhet det är ju teknik också. Men inte bara såklart.  

En dag i sänder.
  • Anonym
    SonjaE skrev 2013-02-12 21:30:53 följande:
    Jag träffade några vänner idag och vårt samtal kom efter ett tag såklart in på sex och killar.
    En av mina vänner hade sett att det på nätet finns en sexkurs för killar som hålls av manlig fd porrstjärna. Tydligen ska dom få lära sig hur man kan ha sex kontinuerligt i upp till en timme, eller mer, utan att komma och helt kontrollera när dom ska kommer. I kursen ingår visst också en del mer allmänt om hur man får en kvinna att njuta.

Både min pojkvän och jag är rätt oerfarna när det gäller sex. Jag är väldigt nöjd med vårt sexliv som i vissas ögon kanske skulle te sig lite "enkelt".
    Det här med en sexkurs för killar som ska göra dem till riktiga "hingstar" fick mig att fundera lite. Skulle jag vilja att min pojkvän gick en sån kurs?
    På ett vis skulle det vara frestande att se vilka höjder han kanske skulle kunna ta mig till. Men egentligen känns det tråkigt att han ska gå på kurs för något som vi gör tillsammans. Jag tycker att det på sätt och vis känns mer romantiskt om vi utvecklar vårat sexlix tillsammans, och att vi låter delar av det vara mysteriskt. Att vi två tillsammans lär oss att göra det skönt för varandra utan att någon porrstjärna är inblandad.

Vad tycker ni? Skulle ni vilja att er man gick en sån sexkurs eller känner ni som jag att sex är något man lär sig själva tillsammans?
    För mig känns det som:
    efter ett tag när han ser hur "grym" han har blivit kommer han vilja testa på andra tjejer

Svar på tråden Kille på sexkurs eller lära sig tillsammans?