• Jättekul

Bästa järnmedicinen i tablettform utan att bli hård i magen?

Hej

Jag behöver järntillskott. Det räcker inte med det jag äter via födan. Jag har alltid haft trög mage och är nu rädd att den ska bli ännu trögare av tillskottet. Är i medelåldern och är inte gravid och ska inte heller bli.

Finns det någon som har varit med om liknande och provat er fram?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bästa järnmedicinen i tablettform utan att bli hård i magen?
  • vampyria2

Jag lovar att den absolut bästa är Järn boots som du kan köpa på hälsokost, den är flytande men smakar helt okej, jag är sjukt kräsen och skulle aldrig dricka något som smakar illa men till skillnad från andra järntillskott så smakar den här okej alltså.

Jag har haft problem med järnet i många år och testat det mesta men denna är den enda så fungerar, man dricker ½ dl i tio dagar, kostar ca 79 kr och jag brukar dricka en var annan månad och nu håller sig järnet på en bra nivå  

• Jodyanna

Niferex. sen är mycket katrinplommon och sånt... så håller sig magen igång samtidigt

• Jättekul
    vampyria2 skrev 2013-02-12 21:48:25 följande:
    Jag lovar att den absolut bästa är Järn boots som du kan köpa på hälsokost, den är flytande men smakar helt okej, jag är sjukt kräsen och skulle aldrig dricka något som smakar illa men till skillnad från andra järntillskott så smakar den här okej alltså.

Jag har haft problem med järnet i många år och testat det mesta men denna är den enda så fungerar, man dricker ½ dl i tio dagar, kostar ca 79 kr och jag brukar dricka en var annan månad och nu håller sig järnet på en bra nivå  
    Tack Glad.

• Jättekul
    Jodyanna skrev 2013-02-12 21:52:51 följande:
    Niferex. sen är mycket katrinplommon och sånt... så håller sig magen igång samtidigt
    Tack. Läste på nätet att den ska vara bra för vissa när det gäller magen. Glad
  • Jodyanna
    Jättekul skrev 2013-02-12 21:55:59 följande:
    Tack. Läste på nätet att den ska vara bra för vissa när det gäller magen. Glad
    Ja, de funkar ganska bra för mig, är ibland jääättehård i magen, men de verkar inte ha blivit sämre av niferexen iallafall :) så testa.
  • Jättekul
    Jodyanna skrev 2013-02-12 21:56:54 följande:
    Ja, de funkar ganska bra för mig, är ibland jääättehård i magen, men de verkar inte ha blivit sämre av niferexen iallafall :) så testa.
    Låter bra. Man får testa sig fram :)
  • Skarpa

Niferex funkade bra min första graviditet, men inte min andra. Andra graviditeten körde jag med Fexim brustabletter. Funkade bra och magen påverkades inte

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Jättekul
    Skarpa skrev 2013-02-12 22:11:40 följande:
    Niferex funkade bra min första graviditet, men inte min andra. Andra graviditeten körde jag med Fexim brustabletter. Funkade bra och magen påverkades inte
    Tack Glad. Jag får testa runt.
  • Jättekul
    hannis skrev 2013-02-12 22:19:26 följande:
    Duroferon funkar för mig.
    Tack Glad. Är du trög i magen normalt utan tillskottet?
  • Asra

Jag har alltid haft problem med järntabletter, hård mage och illamående.

Nu har jag hittat Homofer, väldigt skonsamma och samtidigt tillräckligt effektiva för mig iaf.
    Finns nog på de flesta apotek.

Lycka till! 

• Jättekul
    Asra skrev 2013-02-12 22:24:15 följande:
    Jag har alltid haft problem med järntabletter, hård mage och illamående.

Nu har jag hittat Homofer, väldigt skonsamma och samtidigt tillräckligt effektiva för mig iaf.
    Finns nog på de flesta apotek.

Lycka till! 
    Tack Glad
  • Jättekul
    hannis skrev 2013-02-12 22:27:39 följande:
    Jättekul: Nja det varierar. Men oftare hård än lös.
    Ok, det är det som jag är rädd för. Att man ska bli hård. 
  • Coccolina

Jag käkade förut någon med det gjorde mig lös i magen... med risk för att låta äcklig... svart och kletigt... påminde om tjära.... *URK*... slutade med det för det funkade helt enkelt inte!!

Nu äter jag Hemofer Plus (med folsyra) och min mage jobbar på som vanligt, varesig hård eller mjuk och ingen konstig färg!!

Min sambo provade något i brusform... Men de får han inte ta längre för mig, sina döttrar och arbetskamrater blev en gasfabrik    

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    hannis skrev 2013-02-12 22:19:26 följande:
    Duroferon funkar för mig.

Just det det var detta jag tog förut... helt hopplös mage:-S Var för jävligt!!
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Semlan

Flytande nifirex, blev inte hård alls. 
    Godast dock att blanda ut de med apelsinjuice, smakar skit annars =) 

• katten89

TS! Du skall ta Hemofer. Det är hemjärn i dem, alltså proteinbundet järn som inte alls påverkar magen på samma sätt som t.ex. niferex.

Svar på tråden Bästa järnmedicinen i tablettform utan att bli hård i magen?