Södertörns högskola vs. Stockholms universitet?
Är det en som har bättre rykte än den andra? Nu gäller det främst deras lärarutbildningar. Tacksam för tips (ska söka nu i vår)!
Är det en som har bättre rykte än den andra? Nu gäller det främst deras lärarutbildningar. Tacksam för tips (ska söka nu i vår)!
SU ser bäst ut på papper. Vilken som har bäst utbildning vet jag inte.
Visst att SU ser bäst ut på papper. Men jag har bara hört dåligt om deras lärarutbildning.
Har iofs inte hört jättebra saker om Södertörn heller... Nu kan jag ju faktiskt inte sitta & säga att det ÄR så eftersom detta bara är saker jag hört :D
Vill själv söka in till lärare i höst men det där med skola är inte lätt alltså...
Men sök på SU lärarutbildning vs Södertörn lärarutbildning & se vad folk har att säga :)
(Ett tips utöver svaren du får här då ;))
Tänker det samma att SU verkar ha mest reklam pengar och liknande men Södertörn har ju interkulturell inriktning vilket intresserar mig. Någon som har något bra tips på vilken man ska välja?
Ingen? Finns det inga här som har läst på Södertörns högskola eller Stockholms Universitet?
Jag har läst lärarutbildningen på SU men jag gick ut 2008 och det är inte samma utbildning idag. Jag är nöjd att det står SU på mitt examensbevis och inte något annat.
Jag skulle välja SU alla dagar i veckan. Har aldrig hört något gott om Södertörn. De jag vet som gått där (ej lärarutbildningen) har haft problem senare. En kom inte in på en vidareutbildning i Lund pga att Södertörns utbildning inte ansågs uppfylla kraven och en annan har haft trassel med jobb pga för lätta kurser i utbildningen så att det saknades kompetens.