• susannapanna

Kan det vara fosterrörelser?

Har aldrig varit gravid förut så jag vet inte alls hur det ska kännas. 

Är i vecka 18 (17+4) idag och igår morse "ryckte" det till djupt inne i magen. Så lätt, så lätt, men ändå helt kännbart. Tycker dock att det känns som om det kommer från bara 5-6 cm ovanför blygdbenet ihöjd. Men enligt min app ligger barnet just nu mitt emellan blygdbenet och naveln. 

Känslan har återkommit under dagen idag flera gånger och jag skrattar nästan rakt ut av det kittliga varje gång.

Är min navel ovanligt högt placerad eller kan detta (äntligen) vara fosterrörelser?

• Svar på tråden Kan det vara fosterrörelser?
  • gosegrisen

Även om barnet ligger högre så kan det ju sparka rakt neråt Glad De sparkar jag tyckte kändes mest var när han fick in riktigt fullträffar mot urinblåsan.

• giggle

Så känns det för mig också. Jag är i vecka 18 (17+1). det känns som en tarmbubbla ibland och en-två små buff ibland. Har känt det regelbundet de senaste 1,5 veckorna och bara när jag ligger ner. Är sängliggande så jag har verkligen tid att hinna känna detta. Tror att jag lätt missat det om jag levt och jobbat som vanligt.
    Jag tänkte att jag kände fel först också och att det var önsketänkande. Men på sjukhuset där jag låg förra veckan så såg BM med UL att bebis låg precis där och att det liksom inte kunde vara tarmar jag kände eftersom jag inte har några tarmar där just nu. Så det har alltså inte du heller ;)

• susannapanna
    LoppaPloppa skrev 2013-02-13 13:41:31 följande:
    Såklart att det är fosterrörelser. Njut!
      Åh, hoppas du har rätt! Jag njuter absolut. Gör ju inte ont. Känns bara flummigt. 

Har RUL nästa vecka och har varit så orolig att den inte ska vara vid liv.  
Svar på tråden Kan det vara fosterrörelser?