• Daniela 451

    Telefonräkning

    Fick idag veta att min telefonräkning var 10 euro ca 100kr. Min pappa blev jättearg och sa att det är alldeles för mycket. Är 16 år och tycker att det är helt passlig summa. Jag förstår inte det är ju inte mycket alls. Vad tycker ni??

  • Svar på tråden Telefonräkning
  • Lena

    Det känns inte orimlig men du kanske ska börja betala dina räkningar själv och få mer månadspeng?

  • Zoja

    Ni kanske ska ändra så du har ett kontantkort som laddas med en viss summa varje månad. För övrigt tycker jag inte att 100 kronor är mycket i mobilräknng!

  • SecretFlower

    Äh det är ju inte mycket alls, jag hade en telefonräkning på 80€ som 16 åring, tills jag började betala räkningen själv och den sjönk till 20€
    Sätt dig ner i lugn och ro och prata med din pappa vad han tycker räkningen ska vara på.

  • Daniela 451
    Lena skrev 2013-02-13 17:12:07 följande:
    Det känns inte orimlig men du kanske ska börja betala dina räkningar själv och få mer månadspeng?
    Ja det skulle vara bra men vet inte om han går med på det har 100 kronor som månadspeng.
  • Gizmo

    Låter väldigt lite för en telefonräkning, min ligger på ca 300kr/mån. Sen är ju 100kr i månadspeng jättelite för en 16-åring! 

  • Coccolina
    Daniela 451 skrev 2013-02-13 18:04:07 följande:
    Ja det skulle vara bra men vet inte om han går med på det har 100 kronor som månadspeng.

    Oj det var inte mycket till månadspeng:-O Tror de flesta får studiebidraget (är väl runt 1000kr) om ekonomin tillåter. Men då du pratar i Euro så kanske du inte bor i Sverige... Vad har dina vänner för mobilräkning och veckopeng?? extrajobb kanske?
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Daniela 451
    Coccolina skrev 2013-02-13 20:09:04 följande:

    Oj det var inte mycket till månadspeng:-O Tror de flesta får studiebidraget (är väl runt 1000kr) om ekonomin tillåter. Men då du pratar i Euro så kanske du inte bor i Sverige... Vad har dina vänner för mobilräkning och veckopeng?? extrajobb kanske?
    Ja jag bor i Finland. Går i 9an så får inte studiebidrag. Mina vänner har väl ca 200 kr och veckopengen ligger på 100kr per vecka.
Svar på tråden Telefonräkning