• mrbackaryd

    Barnens mor skiter i allt

    Har två barn 3 och 6 år, gick ifrån deras mor för 1 år sen ca. bor i samma by några hundra meter ifrån. gjorde det lätt med dagis och så. men sen jag lämnade henne ( hon vart otrogen ) så har det börjat se ut som själve fan hos henne, disk i drivor. kläder överallt. damm o mögel. det liknar typ rent hus på tv4. socialtjänsten brukar vara på hugget i vanliga fall men fan inte i denna kommunen. har försökt snacka med henne men nej orkar inte, tar dt sen. känner igen det så väl då vi levde ihop. jag kunde komma hem från jobbet o sätta igång o städa direkt o ta disken, även om hon vart hemma hela dagen. druckit kaffe med grannkärringen. hur långt ska det behöva gå innan socialen reagerar, även dagis har sagt. det märks vilken vecka barnen e hos dig o henne. när de e hos sin mor kan de ha samma kläder hela veckan. stackars barn!

  • Svar på tråden Barnens mor skiter i allt
  • Lars 456

    Sköt dina rutiner och det som är hos dig, dina barns mor kommer så småningom in i rullarna. Du kan själv ringa soc å göra anmälan anonymt, du kan dessutom säga till dagis att du är orolig över dina barns hälsa och be dem anmäla. Det är svårt som satan att bevisa för soc att pappor ibland är det bättre valet för barns välfärd, jag fick hålla på i 5 år men tillslut insåg dem att det bästa för barnet var bo hos mig på heltid. Hoppas det löser sig för dig och dina barn. I värsta fall får du vänta tills barnen väljer själva.

  • Trevligt

    Vänta inte utan ta tjuren vid hornen direkt, tänk på barnen !
    Be skolan ringa dig varje gång som baren inte är " hela och rena " allt för barnen.
    Om du vill och kan, säg till att du vill ha baren på heltid och dom kan gå över till henne när lusten faller på.
    Begär ett möte med Soc hos mamman för att du är orolig, ha mkt bra på fötterna och var konkret och konstruktiv. Svamlar du och bara talar dåligt om mamman hamnar du själv i dålig dager. 

  • Torgny 629

    anmäl, barnen ska inte drabbas för att deras mamma är så lat.

  • tantamantan

    Tyvärr måste det vara en hälsofara för barnen för att stökighet ska göra så att en förälder inte får ha dem. I första hand får mamman en anmodan att städa och händer det igen så blir det samma sak igen. Först efter ett antal ggr så kanske de diskuterar lämpligheten i att barnen ska vara där.

    Iaf blev det så för min kompis som kämpade som fasen. Mamman fick tom städhjälp en gång för att riktigt röja upp och kasta en massa istället för att bara knöka in det i skåpen. Barnen väljer idag hellre pappa än mamma men fortfarande har de gemensam vårdnad.

Svar på tråden Barnens mor skiter i allt