• Anonym

Ont att spola vaxpropp?

Fick ont i örat häromdan och gjorde ett besök hos VC trodde jag fått öroninflammation, men när doktorn skulle titta in i örat såg hon inget, har fått en vaxpropp tydligen =/ , ska nu droppa revaxör i örat i tre kvällar och sen på fredag ska örat spolas och sen efteråt ska läkarn titta i örat så att allt är ok.
    Finns det någon här som spolat bort vaxpropp, gjorde det ont då och hur kändes det efteråt, med hörseln och allt kan även säga att jag har ett lock för örat och hör lite smäre sedan samma dag då jag märkte att något var fel i örat.  

• Svar på tråden Ont att spola vaxpropp?
  • LaceyLoo

För mig gjorde de inte alls ont, lite obehagligt men inte ont :) hörde jättebra efteråt, en skön känsla :)

• Anonym (jk)

Jag fick en vaxpropp åtgärdad för ett tag sedan och det gjorde inte alls ont. Läkaren använde något som jag tror var en slags sug och sög ut vaxet i örat. Ljudet från sugen i örat var väl det jobbigaste under hela proceduren. Snabbt avklarat, bara ett par minuter.

• Aileen Allannah

Nej, det gör inte ont. Det känns däremot sjukt skönt när proppen försvinner! Efteråt känns ingenting alls.

Svar på tråden Ont att spola vaxpropp?