• Anonym (undrar)

    Har fått fast anställning men schema på fel helg

    Jag har fått fast anställning, bara någon timme per månad men ändå. Det är något man tackar ja till! Nu till problemet, det är på mina helger med barnet.

    Exet och jag har inte något bra samarbete så jag vet inte riktigt om han kommer gå med på något byte av helg. Ja, jag vet att det inte kommer vara några problem för exet att byta helger. Det enda som kan sitta i vägen är om han inte vill.

    Men OM han nu vill kan man då skriva papper på det hos familjerätten som då gäller istället för domen efter vår vårdnadstvist?

    Jag har försökt få tag i exet den senaste tiden angående vårt barn men inget svar så jag tänkte passa på att höra här så jag vet hur det ligger till tills exet dyker upp igen. 

  • Svar på tråden Har fått fast anställning men schema på fel helg
  • Anonym

    Man kan skriva juridiskt bindande avtal hos familjerätten.

    Du får nog räkna med att han kanske har styrt upp sitt liv efter vilka helger han har barnet, och inte bara utgå från att om han nekar att byta så jävlas han... Planera för att ha barnvakt om han inte kan/vill byta.

  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2013-02-14 07:30:27 följande:
    Man kan skriva juridiskt bindande avtal hos familjerätten.

    Du får nog räkna med att han kanske har styrt upp sitt liv efter vilka helger han har barnet, och inte bara utgå från att om han nekar att byta så jävlas han... Planera för att ha barnvakt om han inte kan/vill byta.
    Vad bra.

    Nej, tyvärr så har han inte gjort det utan barnet ska anpassa sig efter honom. Vi har haft många, långa och jobbiga diskussioner om det hela, även med familjerätten. Barnvakt måste jag alltid planera för om jag har jobb.
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2013-02-14 07:40:45 följande:
    Vad bra.

    Nej, tyvärr så har han inte gjort det utan barnet ska anpassa sig efter honom. Vi har haft många, långa och jobbiga diskussioner om det hela, även med familjerätten. Barnvakt måste jag alltid planera för om jag har jobb.
    Menar du att han inte har barnet när han ska ha barnet enligt dom?
  • Anonym (undrar)
    Lena skrev 2013-02-14 07:33:49 följande:
    Det går inte att byta på jobbet?
    Som det ser ut som nu så nej.
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2013-02-14 07:42:43 följande:
    Menar du att han inte har barnet när han ska ha barnet enligt dom?
    Japp, det också. Det är därför jag inte får tag på honom nu.
    Men när han har barnet då är de på hans jobb och det är han som är chefen/ägaren.
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2013-02-14 07:47:41 följande:
    Japp, det också. Det är därför jag inte får tag på honom nu.
    Men när han har barnet då är de på hans jobb och det är han som är chefen/ägaren.
    Har han bara helger?

    Klart han kan ha problem att byta när han är egen företagare... Det är inte bara lekstuga att driva företag.
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2013-02-14 07:52:22 följande:
    Har han bara helger?

    Klart han kan ha problem att byta när han är egen företagare... Det är inte bara lekstuga att driva företag.
    Ja, har erbjudit mer men han vill inte. Nej, det är inget problem det säger han själv till både mig och familjerätten. Det är viljan som fattas.

    Säger han nej då är det så då kan jag inte göra så mycket. 
  • Anonym (Ngr)

    Du skriver att få fått fast anställning på några timmar per månad. Det tolkar jag som mindre än 5 timmar/månad. Vad jobbar du då? Två gånger och 2-3/tillfälle. Borde inte vara något problem att ordna barnvakt.

    Förstår inte problemet. Eller har du skrivit fel?

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Ngr) skrev 2013-02-14 08:08:36 följande:
    Du skriver att få fått fast anställning på några timmar per månad. Det tolkar jag som mindre än 5 timmar/månad. Vad jobbar du då? Två gånger och 2-3/tillfälle. Borde inte vara något problem att ordna barnvakt.

    Förstår inte problemet. Eller har du skrivit fel?
    Några fler timmar per månad är det, ca 16 timmar per månad. Både jag och barnet skulle behöva vara lediga tillsammans åtminstone en helg per månad vilket det inte blir nu. Barnvakt har jag inget problem att fixa utan det är bara det att vi behöver vara tillsammans, speciellt nu.
Svar på tråden Har fått fast anställning men schema på fel helg