• Ambra

    Fråga till er som fått barn efter upprepade missfall

    Jag undrar helt enkelt om ni gjorde något annorlunda den graviditeten som lyckades eller om det bara var "slumpen"? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Fråga till er som fått barn efter upprepade missfall
  • Philippa

    Efter ett missfall och tre MA.... samt efter sammanlagt 6 års försök så kom sonen på rena slumpen

    Så ge inte upp! 

  • Philippa
    Besa skrev 2013-02-14 08:59:49 följande:
    Bra fråga det undrar jag också

    Så mitt svar betyder inget..?
    che71 skrev 2013-02-14 12:34:17 följande:
    Jag vill också veta.
    Fick mitt 5:e missfall igår.


    Du fick ju veta min erfarenhet..eller?
  • Besa
    Philippa skrev 2013-02-14 08:47:41 följande:
    Efter ett missfall och tre MA.... samt efter sammanlagt 6 års försök så kom sonen på rena slumpen Så ge inte upp! 

    Jo då jätte tacksam för ditt svar, men jag ville bara påpeka till TS ATT DET VA EN BRA FRÅGA..
  • che71
    Philippa skrev 2013-02-14 08:47:41 följande:
    Efter ett missfall och tre MA.... samt efter sammanlagt 6 års försök så kom sonen på rena slumpen

    Så ge inte upp! 
    Jo det var ju bra, Grattis!!...men man kan ju inte lita på slumpen precis...
    Efter 5 missfall griper man efter varje halmstrå.
  • Ambra

    Tack Philippa för din historia, den skänker hopp, kommer absolut fortsätta försöka även om det just idag känns tungt.. Fick mitt andra MA på raken igår.. Fick ett tidigare i oktober, i båda fallen stannade utvecklingen av i v 5-6 nån gång.. Har sedan innan en son som är 14 månader, så det har ju funkat en gång, kanske har man bara haft otur nu ...? Skulle va jätteintressant att höra från någon som faktiskt satt i någon behandling eller liknande(inte bara medicinska grejer utan även typ omlagd kost, akupunktur eller vad som helst)och då faktiskt fått det att fungera!!!

  • Annica P

    Vet inte om det var slumpen eller naturmediciner. Se min presentation för detaljer. Lycka till om du är i denna situation!

  • Ambra

    Tack för tipsen. Kommer dock inte åt att läsa din presentstion, står att jag är oinbjuden!

  • halvbonden

    Jag hoppas att alla i tråden har gjort utredning efter tre missfall som man har rätt till?! För det finns ju saker man kan åtgärda och öka sina chanser. Jag har inget fel och som trådstartaren säger analyserar man ju sitt eget beteende till förbannelse för att se vad det kan ha varit som gjort att det gick den där gången (jag har ett barn och åtta missfall i bagaget). Men efter alla mina missfall kan jag nog konstatera att det inte finns något man kan göra, för jag har provat att utesluta tex tuggummi, för jag fick för mig att aspartamet, sötningsmedlet var skadligt. Jag har provat att inte dricka kaffe och te, inte äta det ena eller det andra som jag inbillar mig inte är bra, osv. Jag undvek AJAX som jag städar golvet med annars tex.
    Sommaren innan graviditeten som gick bra var jag utomlands i 4 veckor jämfört med 1 vecka annars, så jag fick mer sol, men å andra sidan har jag ätit vitaminer som innehåller d-vitamin andra graviditeter. Jag hade en period då jag tränade mer innan graviditeten som gick bra, och det har jag inte kunnat testa efter då det finns allt för lite tid nu när jag har ett barn. Jag tränade i princip varje kväll där ett tag innan den gången som gick bra, ifall det kan ha gjort mig mer hälsosam.
    Jag vet inte..

Svar på tråden Fråga till er som fått barn efter upprepade missfall