• Trinity78

Ofrivillig viktnedgång

I våras började jag tappa i vikt utan att jag ville eller försökte. Till en början var jag glad men lite fundersam. Sen blev jag orolig. Jag har rasat från ca 72 kilo till 58 kilo. Jag har varit på vårdcentralen 4-5 gånger och tagit alla möjliga typer av prover, bl.a. sköldkörteln, metabolismen, hormoner m.m. Jag har genomgått en koloskopi, en gastroskopi och en datortomografi men allt ser bra ut. Jag har varit hos en dietist som har räknat ut att jag äter ca 2000 kalorier om dagen så jag borde inte gå ner.

Nu har mensen strulat sen i höstas och det är ju inte bra när vi försöker bli gravida. Jag har bara haft mens en gång sen i oktober. Vad ska jag göra? Jag äter och äter men det händer inget

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Ofrivillig viktnedgång
  • Trinity78

Tanken har slagit mig, men borde man inte ha sett det på datortomografin då?

• skitsne

Vad har hänt i ditt liv sedan förra vintern? Någon som dött? Bytt jobb? Börjat/slutat träna? Har du barn sedan tidigare?

14kg på ett år är väl inte direkt att "rasa" enligt mig men en ansenlig viktnedgång om man inte ändrat någonting i vare sig kost eller livsstil....

• Trinity78
    skitsne skrev 2013-03-21 08:53:45 följande:
    Vad har hänt i ditt liv sedan förra vintern? Någon som dött? Bytt jobb? Börjat/slutat träna? Har du barn sedan tidigare?

14kg på ett år är väl inte direkt att "rasa" enligt mig men en ansenlig viktnedgång om man inte ändrat någonting i vare sig kost eller livsstil....

Ingenting har hänt. Allt har varit väldigt normalt och vanligt. Min son föddes i mars 2011, alltså ett år innan detta började.
  • Vicky77

Hej,

Jag har gått ner 10% av min vikt på bara 6 mån, helt ofrivilligt.  Jag har dock varit utomlands och har nu gjort en kroppskanning, som visar att jag dels har en mask i tarmarna samt en parasit ..  Har flera parasiter ochbakterier, men väldigt mycket av en blodparasit.

jag ska nu göra en utrensningsprocedur, så jag hoppas jag kommer att gå upp mina kilon igen. har bara 19 i BMI just nu.

Observera att vanliga läkare oftast inte hittar parasiter eller maskar i kroppen.

Svar på tråden Ofrivillig viktnedgång