• Anonym (förkyld?)

Hjälp mig "bota min förkylning"!

Imorgon ska jag och ungarna på skidresa. Vi ska åkabuss i 22 timmar, för att komma till Italien. Det ska bli superkul, MEN nu håller jag på att bli sjuk.
    Otroligt ont i huvudet, lite feber, irriterad i helsen… 
    Jag vet att man inte kan bota förkylningar, men något måste man väl kunna göra för att bli frisk snabbare??
    Alla tips är välkomna, vad jag kan äta, dricka eller göra. 
    Det ända är att jag inte kan ta mig till apotek eller så (bilen utlånad, bor på landet). 
    Tack!!

• Svar på tråden Hjälp mig "bota min förkylning"!
  • Anonym

Jag har faktisk lyckats "häva" förkylning som jag känt är på gång, genom att börja dricka Echinagard i vatten varannan timma så fort jag känner av det. Om det bara betyder att jag inte skulle fått det i alla fall, eller om det faktiskt har effekt vet jag inte. Men det är ju inte mycket till tips om du inte kommer någon vart (finns dock att köpa i många vanliga butiker). Hmm, vad är det mer jag hört. Skölja näsan med saltvatten. Proppa i sig C-vitamin. Vitlöksklyftor i näsborrarna. Gurgla med whiskey (eller annan stark alkohol). Ät honung eller drick varmt honungsvatten (eller te med honung i). Få i dig vätska rent allmänt... Vila.

• Anonym (förkyld?)
    Anonym skrev 2013-02-14 11:45:57 följande:
    Jag har faktisk lyckats "häva" förkylning som jag känt är på gång, genom att börja dricka Echinagard i vatten varannan timma så fort jag känner av det. Om det bara betyder att jag inte skulle fått det i alla fall, eller om det faktiskt har effekt vet jag inte. Men det är ju inte mycket till tips om du inte kommer någon vart (finns dock att köpa i många vanliga butiker). Hmm, vad är det mer jag hört. Skölja näsan med saltvatten. Proppa i sig C-vitamin. Vitlöksklyftor i näsborrarna. Gurgla med whiskey (eller annan stark alkohol). Ät honung eller drick varmt honungsvatten (eller te med honung i). Få i dig vätska rent allmänt... Vila.
    Tack! :)
    Jag käkade precis vitlök, men jag ska testa det i näsborrarna också! honung, vatten, cvitamin, whisky ska testas nu. Allt som jag kan göra är bra.  Tack för att du tog dig tid!
Svar på tråden Hjälp mig "bota min förkylning"!