• Anonym (Orsakar MF)

Detta kan inte vara en slump. Orgasm ger mig MF

Jag har varit gravid två gånger under loppet av två år, har alltså inte lätt för att bli med barn. 
    Första gången höll jag mig från allt vad sex och onani hette till vecka 9, onanerade (utan att penetrera med någonting), fick orgasm och började blöda på en gång. Blödde i en vecka innan foster osv kom ut. Veckan innan hade vi sett hjärtat slå.

Blev gravid igen. Höll mig från sex och onani till vecka 5. Onanerade (utan att penetrera), fick orgasm och började blöda direkt. Fick MF. 

Det kan inte vara en tillfällighet, mina missfall måste ju bero på att jag fick orgasm. Hur kommer det sig annars att jag fick två missfall efter varandra och DIREKT efter orgasm?

• Svar på tråden Detta kan inte vara en slump. Orgasm ger mig MF
  • Anonym

En normal graviditet påverkas inte av att man får orgasm. Antingen är det en ren tillfällighet eller så var det ingen normal frisk graviditet.

• Tealhawk

Du borde ta upp det med en barnmorska. Har man haft missfall tidigare kan BM ibland rekommendera att man avstår sex i början av graviditeten.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Orsakar MF)
    Anonym skrev 2013-02-14 11:33:47 följande:
    En normal graviditet påverkas inte av att man får orgasm. Antingen är det en ren tillfällighet eller så var det ingen normal frisk graviditet.
    Hur förklarar du den som denna medlem skriver?
    Tealhawk skrev 2013-02-14 11:33:48 följande:
    Du borde ta upp det med en barnmorska. Har man haft missfall tidigare kan BM ibland rekommendera att man avstår sex i början av graviditeten.

Har även läst om detta efter att andra graviditeten slutade i missfall direkt efter jag fått en orgasm. 
  • Anonym

Nej, man får inte missfall av orgasm om allt är som det ska.. Missfall får man av fel på fostret, sjukdomar/infektioner hos mamman eller fysiska fel på mamman, som ex försvagad livmodertapp. 

Har du haft kontakt med sjukvården? 

• Anonym
    "Före vecka 12 rekommenderas att man inte har samlag eftersom orgasm kan framkalla sammandragningar, efter vecka 25 kan värkhämmande läkemedel ordineras. Efter ett hotande missfall får man gå på täta kontroller på mödravården för att kontrollera livmoderhalsens mognad."

www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/missfall

Kan inte säga ifall det är en säker källa eller ej. 
  • Anonym

Hm, ja det låter ju som att du verkligen skall kontakta din bm/gyn/läkare för att ha en handlingsplan för hur nu skall hantera nästa graviditet.

Är ni under utredning om ni har försökt så länge? Annars kan du kontakta även av den anledningen.

Vissa får ju sexförbud under grav, beordras sängläge och vissa har svårt att behålla grav - tror att man tex kan få hjälp av progesteronvagiatorer. Kan ju vara så att din tapp är försvagad och inte lyckas hålla kvar graviditeten eller något sådant.

Men kontakta verkligen din bm så lotsar hon dig vidare.

lycka till!!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 11:37:01 följande:
    "Före vecka 12 rekommenderas att man inte har samlag eftersom orgasm kan framkalla sammandragningar, efter vecka 25 kan värkhämmande läkemedel ordineras. Efter ett hotande missfall får man gå på täta kontroller på mödravården för att kontrollera livmoderhalsens mognad."

www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/miss...

Men det är vid hotande missfall, dvs att kvinnan blöder, har sammandragningar eller har ont.  Då kan man rekommenderas att avstå. 
  • Anonym (grönis)
    Anonym skrev 2013-02-14 11:37:01 följande:

www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/miss...

Fast det där är klippt från stycket som handlar om Hotande missfall, alltså när man ser tecken på missfall, ex blödning. Så det är inte en rekommendation i allmänhet utan om man uppvisar tecken på ett annalkande missfall!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 11:39:10 följande:
    Men det är vid hotande missfall, dvs att kvinnan blöder, har sammandragningar eller har ont.  Då kan man rekommenderas att avstå. 
    Men om hon har fått missfall båda gångerna så kanske det är värt att prova att låta bli?
  • cj2

Börjar också blöda vid orgasmer i början av mina graviditeter har fått behålla mina barn dock. får fortfarande sjuka sammandragningar vid orgasm! Tror absolut på att orgasmer kan orsaka sammandragningar som inte är helt nyttigt i början!

Svar på tråden Detta kan inte vara en slump. Orgasm ger mig MF