• Anonym (Yolohanna)

Ni som lyckas bibehålla ett bra och frekvent sexliv efter många år tillsammans, hur gör ni?

Jag har skrivit en del i tråden "ångrar ni att ni inte knullat mera?"
    I den framgår det att det finns en del par som hållit ihop en massa år och kanske tom bara varit med varandra ändå lyckas hålla igång ett frekvent och varierat sexliv.
    Min egen erfarenhet är att sexlivet ofta tynar bort i en lång relation. Jag är inne på min tredje långa relation med en del mellanspel som sexuellt aktiv singel. Med in i min nuvarande relation bar jag med mig en massa erfarenheter och tankar kring hur jag vill leva för att undvika att sexlivet dör ut. Jag och min sambo är därför swingers, lever öppet och går en mängd kurser för att få ny inspiration, vi försöker också att utmana varandra med olika uppdrag och stämmer träff på udda ställen för att ha sex.

Hur gör ni andra för att hålla ångan upp? 

• Svar på tråden Ni som lyckas bibehålla ett bra och frekvent sexliv efter många år tillsammans, hur gör ni?
  • Anonym

Variation och berätta om sina fantasier

• Anonym (Yolohanna)
    Anonym skrev 2013-02-14 11:54:03 följande:
    Variation och berätta om sina fantasier
    Hur varierar ni? Har ni alltid kunnat prata med varandra om era fantasier?
  • Anonym

Ja det är nog det ända som vi tycker är lätt att prata om.Å när man varit ihop länge(15år)då räcker det i bland med väldigt små variationer.Tex har jag tränat upp förmågan att spruta utan att få orgasm det har vi (sex)levt på länge nu!

• Anonym (osprut)
    Anonym skrev 2013-02-14 12:08:36 följande:
    Ja det är nog det ända som vi tycker är lätt att prata om.Å när man varit ihop länge(15år)då räcker det i bland med väldigt små variationer.Tex har jag tränat upp förmågan att spruta utan att få orgasm det har vi (sex)levt på länge nu!
    Få orgasm utan att spruta har man ju hört talas om, men spruta utan orgasm låter lite ovanligare i mina öron. Hur tränar man upp något sådant utan att klippa sädesledarna?
  • Anonym (svärmor)

Vi har varit ihop i storleksordningen 30 år och nu när barnen är utflugna blir det sex varje eller varannan dag igen, typ. Oftast bra och skönt, ibland himmelskt, extatiskt och ibland halvdant. Sammantaget väldigt, väldigt tillfredsställande.

Vi ser nog inte sex så där isolerat som det låter på din beskrivning, det är mera som en integrerad del i vår relation.
    Bägge har egna intressen (inte alls sexrelaterade!) som vi ägnar oss åt var för sig, men också grejer vi gör gemensamt.
    Vi får bägge två uppmärksamhet och uppskattning från andra när vi är ute.
    Vi är väldigt öppna och pratar mycket, uppvaktar varandra, gör oss fina för varandra men visar oss också ur mindre fördelaktiga vinklar.
    Det här och lite annat gör att vi har ett ständigt (i princip) och djupnande intresse för varandra, och ur det föds lusten, kan man säga.
    Vi har inte variation som ett självändamål, men ändå blir det rätt varierat över tid.
    Vi tror bägge på trohet och livslång tvåsamhet. Trots det har vi båda två haft små "förälskelser" i andra, vilket vi betraktar som rätt naturligt och som, på lite sikt, snarare stärker vår intimitet. Även om det under en kortare tid känts frustrerande att stå emot.

Vi har även, när vi var yngre, någon gång låtit det gå för långt med attraktion för andra men rett ut det också. Det har aldrig lett till att vi velat öppna upp förhållandet mot andra, tvärtom. Vi vill fortsätta i den troget tvåsamma andan. Om man t ex bestämt sig för att promenera varje dag men missar en eller annan dag drar man ju inte självklart slutsatsen att man nog inte är någon promenerare, eller hur?

Om jag tänker öppet förhållande är det lättast för mig att se mig själv ha sex med andra män. Värre, mycket värre är tanken att se honom med andra kvinnor och kanske det allra värsta att han skulle vilja se mig med en annan, på riktigt. Vi fantiserar ibland om det, men det är, faktiskt, en helt annan sak.

• Anonym
    Anonym (osprut) skrev 2013-02-14 12:17:11 följande:
    Få orgasm utan att spruta har man ju hört talas om, men spruta utan orgasm låter lite ovanligare i mina öron. Hur tränar man upp något sådant utan att klippa sädesledarna?

Precis när det ska gå måste man försöka hålla tillbaka,skit svår men ibland går det.Lyckas man med det kan man köra på som tusan med bibehållet stånd.
  • Anonym
    Anonym (svärmor) skrev 2013-02-14 12:18:29 följande:
    Vi har varit ihop i storleksordningen 30 år och nu när barnen är utflugna blir det sex varje eller varannan dag igen, typ. Oftast bra och skönt, ibland himmelskt, extatiskt och ibland halvdant. Sammantaget väldigt, väldigt tillfredsställande.

Vi ser nog inte sex så där isolerat som det låter på din beskrivning, det är mera som en integrerad del i vår relation.

Bägge har egna intressen (inte alls sexrelaterade!) som vi ägnar oss åt var för sig, men också grejer vi gör gemensamt.

Vi får bägge två uppmärksamhet och uppskattning från andra när vi är ute.

Vi är väldigt öppna och pratar mycket, uppvaktar varandra, gör oss fina för varandra men visar oss också ur mindre fördelaktiga vinklar.

Det här och lite annat gör att vi har ett ständigt (i princip) och djupnande intresse för varandra, och ur det föds lusten, kan man säga.

Vi har inte variation som ett självändamål, men ändå blir det rätt varierat över tid.

Vi tror bägge på trohet och livslång tvåsamhet. Trots det har vi båda två haft små "förälskelser" i andra, vilket vi betraktar som rätt naturligt och som, på lite sikt, snarare stärker vår intimitet. Även om det under en kortare tid känts frustrerande att stå emot.

Vi har även, när vi var yngre, någon gång låtit det gå för långt med attraktion för andra men rett ut det också. Det har aldrig lett till att vi velat öppna upp förhållandet mot andra, tvärtom. Vi vill fortsätta i den troget tvåsamma andan. Om man t ex bestämt sig för att promenera varje dag men missar en eller annan dag drar man ju inte självklart slutsatsen att man nog inte är någon promenerare, eller hur?

Om jag tänker öppet förhållande är det lättast för mig att se mig själv ha sex med andra män. Värre, mycket värre är tanken att se honom med andra kvinnor och kanske det allra värsta att han skulle vilja se mig med en annan, på riktigt. Vi fantiserar ibland om det, men det är, faktiskt, en helt annan sak.

Det låter som att ni funnit en fantastisk trygghet i varanndra det är ju det alldra viktigaste.
  • Anonym
    Anonym (osprut) skrev 2013-02-14 12:17:11 följande:

Det kommer sprut (lika mkt) även om de klipps.
  • Anonym (NN)

Jaa... Hur gör man?

Vi försöker ta oss så mkt tid som möjligt för varandra. Se varandra som älskare, älskarinna, kvinna och man - inte sjunka ner i mamma-pappa-barn-träsket... Lättare sagt än gjort när vardagen bara håller på att äta upp en!

Jag har tidigare haft en längre tid med vääldigt låg sexlust då jag varit deprimerad och käkat div piller, men förutom det så har vi under hela vår tid alltid sett varandra som sexuella varelser, och båda två har vi haft hyfsad lust på och smak för sex. Kanske finns inte suget där för båda två alla ggr - men det kommer om den som då har suget börjar!

En sak som jag tror håller oss på fötter (förutom att vi älskar varandra! som grund) är att vi är jävligt bra på att prata med varandra... Dela med oss av våra respektive fantasier, fantisera ihop. Kanske rent utav planera att somliga fantasier ska hända, framledes...

Hittills har vi inte några erfarenheter utav sex med fler inblandade, men det är nånting vi pratat om från och till under åren... Light-varianten åtminstone. Så vem vet, kanske hamnar vi där framöver?? Det närmaste vi kommit där är väl typ dela med oss av bilder, filmer o lite sånt till några av samma skrot och korn...

Jag blir då efter alla år fortfarande jävligt kåt på maken! Han kan få mig att tända till på två sekunder. Och tvärtom! Så man får väl säga att vi är nöjda och har det bra då???

Kör lite anonymt här :)

• Anonym (Mysko)
    Anonym skrev 2013-02-14 12:23:17 följande:

Precis när det ska gå måste man försöka hålla tillbaka,skit svår men ibland går det.Lyckas man med det kan man köra på som tusan med bibehållet stånd.
    Vad är vitsen med att spruta utan att få orgasm? Hur kan du ha bibehållet stånd när du sprutat? Är det någon form av dominans där din partner går igång på sperma men inte tillåter dig orgasm?

Orgasm utan sprut ser jag lite mer vits med. Jag gillar att se min man njuta och jag gillar penetration, men om sexet bara handlar om kuk-i-fittan så tycker jag det är trist. 
  • Anonym
    Anonym (Mysko) skrev 2013-02-14 14:22:02 följande:
    Vad är vitsen med att spruta utan att få orgasm? Hur kan du ha bibehållet stånd när du sprutat? Är det någon form av dominans där din partner går igång på sperma men inte tillåter dig orgasm?

Orgasm utan sprut ser jag lite mer vits med. Jag gillar att se min man njuta och jag gillar penetration, men om sexet bara handlar om kuk-i-fittan så tycker jag det är trist. 

Ett av mina bekymmer är att det går för mig mycket tidigare än min fru.Detta har gjort att jag lärt mig att det går fast jag får inte orgasm så att säga.Så även om det kommer sperma så klingar inte lusten av , som det gör när det går på riktigt.Jag kan (ibland)skilja på orgasm och utlösning.men detta är ju ett rejält sne spår ifrån ts fråga
  • Jojohanna

Vill gärna höra mer. Läser denna tråd med stort intresse då det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat!

• Anonym

Är medlem på sidor där man kan söka efter nya sexpartners. Vi tillbringar några timmar per månad tillsammans, och var för sig, att kolla i forumet. Blir kåt av det. Sedan tar vi in en ny (tredje)person med jämna mellanrum ( CA 4 ggr/ÅR) från detta forumet - ett sådant möte (där vi har trekant tillsammans) kan vi leva på / fantisera om/ prata om/ bli upphetsade av i fler månader.

Svar på tråden Ni som lyckas bibehålla ett bra och frekvent sexliv efter många år tillsammans, hur gör ni?