• Anonym

Hur ska jag våga ta kontakt med honom?

För en tid sedan blev jag vän med en kille på facebook, det var jag som 'addade' honom. Vi har inte haft kontakt på många många år, men nu hittade jag honom på nätet, och han var lika snygg som jag minns honom. Det står inte någon relationsstatus på hans sida, men jag tror han är singel. Jag vill gärna ta kontakt med honom, men vad ska jag skriva?! Då när vi senast hade kontakt pratade vi bara lite, vi träffades genom gemensamma bekanta. Det känns lite dumt att bara skriva "Hej, hur är läget? Vad gör du nu för tiden? Har du lust att träffas?" Eller är det just det jag ska skriva? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur ska jag våga ta kontakt med honom?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-14 19:59:38 följande:
    För en tid sedan blev jag vän med en kille på facebook, det var jag som 'addade' honom. Vi har inte haft kontakt på många många år, men nu hittade jag honom på nätet, och han var lika snygg som jag minns honom. Det står inte någon relationsstatus på hans sida, men jag tror han är singel. Jag vill gärna ta kontakt med honom, men vad ska jag skriva?! Då när vi senast hade kontakt pratade vi bara lite, vi träffades genom gemensamma bekanta. Det känns lite dumt att bara skriva "Hej, hur är läget? Vad gör du nu för tiden? Har du lust att träffas?" Eller är det just det jag ska skriva? Vad tycker ni?
    Det verkar mer dumt att bli vän med någon och inte skriva något alls. Eller det kanske är så man gör på facebook..?
  • Anonym (Horror)

Ja, så gör man på FB. Folk addar en hur som helst, även såna man aldrig pratat med. Det är status att ha många vänner.
    Och varför dumt att skriva "hej hur är det"?
    Pratar inte folk så längre?
    Att direkt fråga i första mejlet om ni ska ses känns dummare isf.
    Men om du är så osäker på vad du ska skriva kanske det är bäst att låta bli.

• Jovial73
    Vanilla ice queen skrev 2013-02-14 22:35:21 följande:
    Skriv, "Hej! Du är lika snygg som jag mins dig Får man möjligen bjuda ut herrn på en dejt?"
    Jepp, det kan funka för vissa Solig

Om du är rak, självsäker och flirtig kan du mycket väl skriva det VIQ föreslår. Men är du lite mer blyg kanske det är bättre att inleda med "Hej, hur är läget" och komplettera med några korta ord om dig själv och sedan avsluta med något i stil med "Det vore kul att träffas". Det viktiga tror jag är att skriva något som du själv känner dig trygg med och som visar lite vem du är som person.

Oavsett vilket tycker jag aboslut att du ska ta mod till dig och skriva några rader till honom.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym skrev 2013-02-14 19:59:38 följande:
    Hur ska jag våga ta kontakt med honom?

Precis så kan du skriva. 
    Det är värre för killar som ska försöka få kontakt med tjejer.
Svar på tråden Hur ska jag våga ta kontakt med honom?