Anonym (Ensamstående) skrev 2013-02-15 11:58:51 följande:
Tack för svar. Ganska intressant. Själv tänker jag att det bara är svin som kan resonera så. Men det kanske är vanligt bland män?! Men är han en bra pappa mot dig? Vad känner du när han har ett barn han inte bryr sig om?
Min pappa är absolut inget svin, han är världens bästa pappa! I alla fall till mig och mina andra syskon som han har med min mamma.
Tja, när jag var liten så tyckte jag att han var ganska taskig, men nu när jag är äldre så förstår jag han lite mer. Hon är ju hans dotter rent biologiskt, men inte känslomässigt. Det låter kanske hårt, eftersom det är hans "dotter", men han har inte de banden med henne. Jag tycker lite synd om henne till och från (tex om jag får höra att hon ska komma förbi en stund (inte ofta, någon gång om året eller så) och man märker på pappa att han inte är på så bra humör innan hon kommer, muttrar/grinig och så), men samtidigt tycker jag inte man kan tvinga honom.
Ibland kan jag väl tänka hur jobbigt det hade varit om jag hade varit i hennes situation (de gångerna hon kommer upp på tal), eftersom jag älskar min pappa jättemycket, men samtidigt tror jag inte hon känner likadant för han som jag gör heller. :>
Svårt.