• Anonym (Ensamstående)

Ni pappor som inte vill ha kontakt med erat barn?!

Jag vill nu att ni PAPPOR ska svara. Finns det några här på fl som inte har kontakt med era barn?

Har själv ett barn med en kille som inte vill träffa barnet. Jag undrar ofta varför? Vad tänker han? Tänker han nångång på barnet? Ångrar han sig ibland? Han säger själv att han aldrig ville ha barn och han hatar mig. Sen vet jag ingenting mer.

Så nu vänder jag mig till er killar, som har barn som ni inte träffar. vad tänker ni? Varför har inte ni kontakt med erat barn? Tänker ni på erat barn? Mår ni dåligt? Ångrar ni er? Intressant att veta

• Svar på tråden Ni pappor som inte vill ha kontakt med erat barn?!
  • murarn P

Tror inte att du hittar dessa pappor på Familjeliv.

Ställ frågan på Flashback istället. Där är det större chans att du hittar dem. 

• Anonym (Ensamstående)

Har försökt göra en användare på Flashback men det fungerar inte. Grrr...

• Anonym (Ensamstående)

Det kan ju finnas dom som har barn nu som dom tar hand om men sket i de första åren/månaderna. Eller dom som skiter i sitt förstfödda barn men 10 år senare skaffar de barn med någon annan...och hänger här:)

• Anonym

Min pappa har knappt ingen kontakt med min äldsta "syster", hon försöker ha någon form av kontakt, han vill ha så lite som möjligt. Har frågat och han säger att det är för att han inte är ett dugg intresserad, han ser inte henne som sitt barn. Hon är bara en person som alla andra, han ser inte hon som "hans". Så i hans ögon har han inga barnbarn (också frågat) även om hon har barn.

• Anonym (Ensamstående)
    Anonym skrev 2013-02-15 11:53:19 följande:
    Min pappa har knappt ingen kontakt med min äldsta "syster", hon försöker ha någon form av kontakt, han vill ha så lite som möjligt. Har frågat och han säger att det är för att han inte är ett dugg intresserad, han ser inte henne som sitt barn. Hon är bara en person som alla andra, han ser inte hon som "hans". Så i hans ögon har han inga barnbarn (också frågat) även om hon har barn.

Tack för svar. Ganska intressant. Själv tänker jag att det bara är svin som kan resonera så. Men det kanske är vanligt bland män?! Men är han en bra pappa mot dig? Vad känner du när han har ett barn han inte bryr sig om?
  • Anonym
    Anonym (Ensamstående) skrev 2013-02-15 11:58:51 följande:

Tack för svar. Ganska intressant. Själv tänker jag att det bara är svin som kan resonera så. Men det kanske är vanligt bland män?! Men är han en bra pappa mot dig? Vad känner du när han har ett barn han inte bryr sig om?
    Min pappa är absolut inget svin, han är världens bästa pappa! I alla fall till mig och mina andra syskon som han har med min mamma. 

Tja, när jag var liten så tyckte jag att han var ganska taskig, men nu när jag är äldre så förstår jag han lite mer. Hon är ju hans dotter rent biologiskt, men inte känslomässigt. Det låter kanske hårt, eftersom det är hans "dotter", men han har inte de banden med henne. Jag tycker lite synd om henne till och från (tex om jag får höra att hon ska komma förbi en stund (inte ofta, någon gång om året eller så) och man märker på pappa att han inte är på så bra humör innan hon kommer, muttrar/grinig och så), men samtidigt tycker jag inte man kan tvinga honom.

Ibland kan jag väl tänka hur jobbigt det hade varit om jag hade varit i hennes situation (de gångerna hon kommer upp på tal), eftersom jag älskar min pappa jättemycket, men samtidigt tror jag inte hon känner likadant för han som jag gör heller. :> 

Svårt.  
  • Anonym (Ensamstående)

Hur stor åldersskillnad är det mellan dig och din syster? Vet du varför han inte var med och tog hand om henne från födseln? Jag menar, nu kan han ju skylla på att han inte känner henne. Men vilken anledning hade han när hon föddes?

• Anonym
    Anonym (Ensamstående) skrev 2013-02-15 12:38:39 följande:
    Hur stor åldersskillnad är det mellan dig och din syster? Vet du varför han inte var med och tog hand om henne från födseln? Jag menar, nu kan han ju skylla på att han inte känner henne. Men vilken anledning hade han när hon föddes?
    Jag vet inte så mycket eftersom han inte vill prata om det. Han brukar bara bli grinig de gångerna jag har försökt prata om henne med pappa. Men som jag har uppfattat det var han inte tillsammans med mamman och hon var inte planerad. Det var tydligen väldigt mycket bråk mellan han och mamman, kanske därför han inte gillar att prata om det.

Mellan mig och "syrran" (skriver "" eftersom jag knappt ser henne som en syster heller, har aldrig haft någon bra kontakt med henne) är det ca 10 år. Vet inte exakt hur gammal hon är.

• Anonym (MEK ingenjören)
    Anonym (Ensamstående) skrev 2013-02-15 11:32:36 följande:
    Jag vill nu att ni PAPPOR ska svara. Finns det några här på fl som inte har kontakt med era barn? Har själv ett barn med en kille som inte vill träffa barnet. Jag undrar ofta varför? Vad tänker han? Tänker han nångång på barnet? Ångrar han sig ibland? Han säger själv att han aldrig ville ha barn och han hatar mig. Sen vet jag ingenting mer. Så nu vänder jag mig till er killar, som har barn som ni inte träffar. vad tänker ni? Varför har inte ni kontakt med erat barn? Tänker ni på erat barn? Mår ni dåligt? Ångrar ni er? Intressant att veta
    1. "Varför?"
    1.1 Jo för att hon kränkte min personliga integritet
    1.2 Hon är en fruktansvärd egoistisk människa som inte ville ha delad vårdnad
    1.3 Hon Ville inte dela med sig av Föräldrarpenningen
    1.4 Allt skulle ske på hennes villkor

2. "Vad tänker han?"
    2.1  Varför kämpa och bråka om något som borde vara en självklarhet, tar massa tid och energi som går ut över jobbet/gick ut över studierna.

3. "Tänker han nångång på barnet?"  
    3.1 Ibland tänker jag på barnet hur det skulle varit hur fantastiskt bra det kunde ha haft det i vår familj.  Kolla på min brors barn som alltid skrattar och ler när det är med oss. 
    3.2 I vissa situationer, när jag ser andra lyckliga med barn. 

4. "Ångrar han sig ibland?"
    4.1 I början Ja  nu Nej hemskt men sant, det är som vilken hen som helst i samhället. Bet är lite som en påminnelse varje gång jag går över räkningarna. 
    4.2 Om hon nu skulle skicka ett mail till mig där hon är helt öppen med allt och då menar jag precis allt skulle jag sätta mig ner och ta en funderare.... Det skulle vara en sjuk jobbig sits om hon har massa föräldradagrar kvar och skulle ge dem med mig och ursäkten vara ok. Då skulle jag kunna vara ledig och kunna lära känna barnet är helt ärlig. Jag skulle annars inte ha tid eller få ledighet till detta det skulle vara en stor börda eftersom det inte finns någon anknytning till barnet.

5. Ger ett samlat svar här 

För att i min värld har jag inte gjort något fel, jag visade att jag ville finnas där men hon negligerade mig. Mår jag dåligt Nej inte i nuläget det tog lite tid men tiden läker alla sår. Jag har dock sparat all dokumentation och har flera som vill skaffa barn med mig då de läst igenom alla papper och ser hur jag blivit kränkt. Eller det är snarare 2 som helt säkert vill det p.g.a kränkningen jag blev utsatt för.

Hoppas dessa ärliga svar hjälper dig och detta är bara mina känslor inga påhopp tack men svaren kommer direkt från mitt hjärta och är absolut ärliga.  Jag förstår att det för vissa låter sjukt känslokallt men det är den nakna sanningen... 

Svar på tråden Ni pappor som inte vill ha kontakt med erat barn?!