Muslimer! Vad äter ni för godis?
ska snart ha barnkalas här hemma och ska fixa godispåsar till fiskdammen. Upptäckte att det är gelatin i nästan allt - vad ska jag ha i påsarna mer än choklad?
ska snart ha barnkalas här hemma och ska fixa godispåsar till fiskdammen. Upptäckte att det är gelatin i nästan allt - vad ska jag ha i påsarna mer än choklad?
Om det finns Lidl där du bor, så finns det gelegodis som är halal.
Haribo har halah godis.
Tack för tipsen! Ska genast kolla upp det.
Det finns ju annat godis med som inte har gelantin i sig alls, läs på påsarna! Gott och blandat har väl bivax t.ex. om jag inte minns fel och choklad kan man också äta. Plockgodis ska det stå om det är gelantin av svin på lådorna. Är själv vegetarian så jag är van att kolla men jag äter inte så mycket godis annat än choklad.
Haribo i Sverige är inte halal! Gott och blandat original funkar bra
Nej all gelatin är inte från gris, det står "av svin" om det är från gris. Men det bästa är kanske att undvika helt, det gör jag,
Ferrari bilarna, malaco fiskarna och colasura napparna hos karamellkungen är inte svin gelatin i
Kolla efter gélegivare (agar-agar), då är det gele som är veganskt.
Hoffmanns Konfektyr tillverkar gräddbullar som är utan gelatin. Visserligen lite kladdigt att stoppa i godispåsen... men är i alla fall en lösning. City Gross har Hoffmanns, de säljs eventuellt under City Gross eget märke "Favorit".
Har Haribo i Sverige som varit Halah- de är mörkta halah!!!
Finns Bebeto som är precis som haribo fast halal...
Ja de är från Turkiet men det är sällan msn hittar de i Sverige. Vanliga haribo som tillverkas i Sverige är INTE halal
Ge dem varsin banan ;)