• Traste

Sexiga underkläder, för vem?

Nu i samband med "alla hjärtans dag" tänkte jag köpa lite nya sexiga underkläder till min älskade fru. Jag hade hittat ett fint set med bh, trosor, stumpebandshållare och stockings. Som man älskar jag när hon har fina underkläder på sig, speciellt när vi har sex, eller åtminstone före.

Sen började jag fundera...

Till mig har hon sagt att hon också gillar att klä sig sexigt under. Ändå är det så att det aldrig händer om jag inte ber henne om det speciellt, och det tar ju udden ur det lite. Skulle hellre se att hon själv valde detta (som hon säger att hon gillar) och kanske lät det bli en överraskning för mig någon gång.

Jag upplever det lite som om dessa s k sexiga underkläder är till för att vi män är så lättlurade att vi köper sånt till våra fruar. Så till mina frågor:

Finns det några ärliga kvinnor där ute som själv verkligen gillar och använder den här typen av underkläder? Eller tar ni bara på dem för er man vill ha det så? Är det någon som handlar den här typen av set till sig själv eller är det alltid presenter från partnern eller dylikt? Just den här gången blev det inga underkläder. Det blev en blombukett istället.
  • Svar på tråden Sexiga underkläder, för vem?
  • Anonym (mm)

Jag tänker så här: jag kan ta på mej nåt sexigt för att glädja min man, antingen när vi ska bort ihop och han får veta vad jag har under. Eller så tar jag på mej det för att förföra honom på kvällen. Men sexiga underkläder är oftast inte så sköna tycker jag, syntet och sånt som åker in i rumpan när man går känns inte sexigt. Så jag skulle inte känna mej sexig i såna kläder till vardags, bara svettig och gå och dra i troskanten.

• Nyfiken gul

jag har ett skitigt fysiskt jobb där jag verkligen sliter kläder, i jobbet har jag vanliga osexiga bomullstrosor och sportbh. 

men så fort jag är privat har jag mer än gärna på mig spetsbh med matchande trosor eller ett par tajta välformade hipsters som jag vet att min rumpa får en snygg form av.  Helt enkelt för att jag vill känna mig fin och sexig hela vägen inifrån och ut.  

Jag klär mig verkligen inte i tajta snygga jeans och en fin överdel och har sladdriga trosor och en ful bh under... det är liksom helfel för mig... Då känner jag mig bara obekväm och inte alls tilldragande.

Jag klär mig i sexiga underkläder till 95% för min egen skull , för mitt eget välbefinnande.  Dom övriga procenten handlar om att klä sig för makens skull vid särskilda tillfällen.

så därmed köper jag mina egna sexiga underkläder och jag kan säga att jag har ett 30-tal bh:ar och säkert 100 par trosor och bara 7-8 par är sånt som funkar på jobbet och vid mens.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (mm)

Ps men det jag har köper jag själv, passformen är viktig.

• Ecchi
    Traste skrev 2013-02-15 18:14:28 följande:
    Nu i samband med "alla hjärtans dag" tänkte jag köpa lite nya sexiga underkläder till min älskade fru. Jag hade hittat ett fint set med bh, trosor, stumpebandshållare och stockings. Som man älskar jag när hon har fina underkläder på sig, speciellt när vi har sex, eller åtminstone före.

Sen började jag fundera...

Till mig har hon sagt att hon också gillar att klä sig sexigt under. Ändå är det så att det aldrig händer om jag inte ber henne om det speciellt, och det tar ju udden ur det lite. Skulle hellre se att hon själv valde detta (som hon säger att hon gillar) och kanske lät det bli en överraskning för mig någon gång.

Jag upplever det lite som om dessa s k sexiga underkläder är till för att vi män är så lättlurade att vi köper sånt till våra fruar. Så till mina frågor:
    Finns det några ärliga kvinnor där ute som själv verkligen gillar och använder den här typen av underkläder? Eller tar ni bara på dem för er man vill ha det så? Är det någon som handlar den här typen av set till sig själv eller är det alltid presenter från partnern eller dylikt? Just den här gången blev det inga underkläder. Det blev en blombukett istället.
    Jag skulle gärna använda den typen av underkläder som min man gilla, bara han hade en åsikt. Det enda jag får höra är "det ska ändå bara tas av". Jag har det som jag tycker är snyggt och sexigt. Som kvinna vill jag inte klä ner mig bara för att det inte intresserar min man. Man kan ha andra intresseområden.
  • Traste

Den slutsatsen jag drar av de få svar som kommit är att det inte är någon mening att jag anstränger mig. Förmodligen är det så att hon inte använder det hon redan har för att hon inte känner för det. Kommer jag då med nya snyggisar så känner hon sig tvungen att använda dem någon gång och sedan förpassas de längst in i garderoben. Tyvärr. Jag som tycker det är så mysigt och upphetsande att handla damunderkläder.
    Rynkar på näsan

• Traste
    Ecchi skrev 2013-02-15 19:45:19 följande:
    Jag skulle gärna använda den typen av underkläder som min man gilla, bara han hade en åsikt. Det enda jag får höra är "det ska ändå bara tas av". Jag har det som jag tycker är snyggt och sexigt. Som kvinna vill jag inte klä ner mig bara för att det inte intresserar min man. Man kan ha andra intresseområden.
    Det är intressant det du skriver med att "klä ned sig". När min fru åker till jobbet (kontor) tar hon ofta på sig rätt hyfsade underkläder, men så fort hon kommer hem så ska hon klä ned sig. Inte utan att man kan bli lite svartsjuk.
  • Ecchi
    Traste skrev 2013-02-16 00:14:30 följande:
    Det är intressant det du skriver med att "klä ned sig". När min fru åker till jobbet (kontor) tar hon ofta på sig rätt hyfsade underkläder, men så fort hon kommer hem så ska hon klä ned sig. Inte utan att man kan bli lite svartsjuk.
    Har du försökt berätta det för henne? Det kanske finns något som hon tycker du är extra snygg i?.  Låter så tråkigt att hon inte uppskattar det du köpt.
  • Anonym (mm)
    Traste skrev 2013-02-16 00:14:30 följande:

Jag tror att det handlar om att ha bekväma kläder hemma och att inte "slita" på fina kläder som behöver handtvättas, i onödan. Var inte avundsjuk. Jag skulle gilla om min man köpte nåt till mej, just bh är svårt med passform men linne eller trosor skulle vara fint att få.

Däremot kan man ha olika åsikter om vad som är sexigt. Jag o min man tycker båda att det är sexigast med hipster och boxers, inte string, och som fint har jag hellre ett sidenlinne / boxer än syntetspets.

Köp om du gillar att köpa,, tala om att du uppskattar det mycket när hon har det, men var inte sur om det bara används vid speciella tillfällen. Gör inget problem av det helt enkelt. Titta på nätet nån gång ihop med din fru så underkläder så kanske du märker om hon har en annan smak.
  • Anonym

alltså underkläder är ett vitt begrepp, jag anser att karlar köper fel sorts underkläder som deras kvinna inte känner sig bekväm i  - och det av flera olika orsaker.

jag tror att karlar överlag är lite insnöad på det här med bh och minimala trosor och höfthållare. Men underkläder är så mycket mera än vad som visas i dåliga porrfilmer. 

ett välsittande fint linne med matchande tajta hipsters i vanlig enkel finribbad bomull kan vara SÅÅÅÅ mycket sexigare än en skavande , svettig och illasittande spetstrosa.

en Hello-kitty-pyjamas kan många gånger vara oerhört mer sexig än en trosa o bh som tjejen känner sig uppenbart obekväm med.

Så lite perspektiv på porriga underkläder kanske vore på sin plats så kommer nog båda parter att bli lika nöjda. 

• Som snö

Men på riktigt?
    Kläder ska ju av. Sexigast är naket!
    Hemma är ju mysisar och linne det sexigaste. Lätt och snabbt att få av!

Svar på tråden Sexiga underkläder, för vem?