• Anonym (PCO)

Någon som lyckats bli gravid på naturlig väg trots PCO(S)

Hej! Fick för ett år sedan veta att jag lider av PCO, i början av
    februari bestämde vi oss att det var dags att utöka familjen.
    Då jag som sagt har PCO är vi inställd på att det kommer att ta sin lilla
    tid och att vi mest troligt kommer behöva lite hjälp på traven för det skall
    bli ett plus på stickan. Känner mig väldigt nere och ledsen över detta
    men då vi verkligen vill att det skall ta sig på naturlig väg så kör
    vi på och ser vad som händer. Skulle därför vara kul/intressant att
    veta om det finns någon där ute med PCO(S) som faktiskt har lyckats att
    mot alla odds blir gravida på naturlig väg?

Om ni finns, gjorde något speciellt /åt någon speciell
    diet då ni blev gravid och hur länge hade ni försökt
    innan det blev plus på stickan? 

• Svar på tråden Någon som lyckats bli gravid på naturlig väg trots PCO(S)
  • Pissenisse

Jag gjorde det, men då hade jag månaden innan gjort ett misslyckat ivf försök som antagligen kickade igång kroppen.

• Anonym (också pco)

Tycker inte att ni ska försöka för länge utan hjälp! Pco är en så pass lindrig diagnos att det är dumt att inte få den hjälp du kan få direkt.
    Exempel: Du kanske har 4 äl per år och lyckas inte pricka in en enda av dom. Ska du hålla på så kanske det aldrig blir nån bebis. Vissa har ingen äl alls...som jag. Då hade vi ju aldrig fått barn.
    Det är inget fel att få hjälp för sin pco, det är en så pass vanlig diagnos.

• Jul

Jag har blivit gravid utan medicinsk hjälp tre gånger. Kostomläggning och måttligt med motion kickar igång min ägglossning.

~*rabiat*~
  • saua83

Jag blev gravid på tredje och femte försöket med mina två barn trots pco och utan hjälp! Så vi finns ;) Gjorde inget särskilt förutom vettig kost och vanliga vitaminer.

• Anonym (PCO)

Åh vad glad man blir av att höra solskenshistorier. Till saken hör dessutom att jag är ung, 21, så kommer få söka mig privat om jag vill ha hjälp så hade ju varit underbart kommer det kunde gå av sig själv. 

• Anonym (också pco)
    Anonym (PCO) skrev 2013-02-15 19:50:09 följande:
    Åh vad glad man blir av att höra solskenshistorier. Till saken hör dessutom att jag är ung, 21, så kommer få söka mig privat om jag vill ha hjälp så hade ju varit underbart kommer det kunde gå av sig själv. 
    Ja, det är jättekul att de lyckades och ja de finns ju. Dock är det inte säkert att du TS kan bli gravid själv. Ville bara förmedla det.Skäms
  • Jul

Har du läst något om hur man sköter sin pcos?
    Eller sett videon med Jan Holte? Kan annars rekommendera den, och att ta sig tid att läsa på om pcos. Tyvärr vet läkare inte alltid så mycket om pcos, så det gäller för oss att vara välinformerade.

~*rabiat*~
  • Anonym
    Anonym (PCO) skrev 2013-02-15 19:50:09 följande:
    Hur vet du att du kommer få göra de privat? 
    De kostar lika mycket att gå till en privat som till landstinget.
    De är bättre kan jag tycka att gå till privat och de går fortare landstinget får man stå i kö i 3månader innan man får komma dit.
  • Lady Gaga

Hade oskyddat i ett år innan jag hos gyn fick veta att jag hade pco.
    Ett år senare blev jag gravid utan nån medicinsk hjälp (vi pratade om att be om hjälp men så upptäckte vi ett par veckor senare att jag redan blivit det)

Lillasyster blev till vid första försöket  

Silence! I KEEL you!
  • saraolsson90

Jag är 22 år gammal och lyckades bli gravid, det tog ca 10 månader från det att jag slutade med p-piller. Jag ändrade ingenting utan körde på som vanligt. Dessutom hade jag en cysta som dom trodde kunde göra det svårare att bli gravid. Men vi lyckades och 2 juni beräknas lilltjejen komma :)

Lycka till! :) 

Svar på tråden Någon som lyckats bli gravid på naturlig väg trots PCO(S)