• Tovenaeve

bebisgröt i kyyyylen??????

Hejsan! min lille tjej på 5 månader äter gröt på kvällen men villr inte ha idag. kan man ställa in den i kylen tills imor? eller blir den gammal??

• Svar på tråden bebisgröt i kyyyylen??????
  • La Lola

Skulle aldrig spara lite gröt....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • skogsvitter

Nej, då kastar man den självklart.
    Det blir ju bakterier kvar från barnets mun i gröten, det är ju därför man inte kan spara mat man ätit ifrån. Det gäller ju allting och detta är givetvis inget undantag.

• skogsvitter

Skulle visserligen kasta den även om bebisen inte ens rört gröten, varför ska man spara lite gröt? Skulle du äta en dags gammal gröt?

• La Lola
    skogsvitter skrev 2013-02-15 20:04:00 följande:
    Skulle visserligen kasta den även om bebisen inte ens rört gröten, varför ska man spara lite gröt? Skulle du äta en dags gammal gröt?
    Precis min tanke....
    Det kan ju inte röra sig om nån jättemängd ändå.
  • MajaVira
    skogsvitter skrev 2013-02-15 20:04:00 följande:
    Precis. Lika dålig ide som att spara kaffe till nästa dag och micra upp det...
  • Tovenaeve

Ja men de hade räckt med ett nej. Behöver itne ha så dålig attityd som " skulle du äta gammal gröt?". Hur skulle jag kunna veta att man inte kan spara gröt som hon inte har rört o sen ställa i kylskåpet tills imorn. Därför jag FRÅÅÅGA! men då vet jag det.

• Tovenaeve
    MajaVira skrev 2013-02-15 20:25:35 följande:
    Precis. Lika dålig ide som att spara kaffe till nästa dag och micra upp det...

Och varför skulle du komma o svara bara för att få mig framstå som dålig får jag fråga??
  • La Lola
    Tovenaeve skrev 2013-02-15 20:29:00 följande:
    Ja men de hade räckt med ett nej. Behöver itne ha så dålig attityd som " skulle du äta gammal gröt?". Hur skulle jag kunna veta att man inte kan spara gröt som hon inte har rört o sen ställa i kylskåpet tills imorn. Därför jag FRÅÅÅGA! men då vet jag det.
    Jamen, klart att man kan. Men hur fräscht är det och hur onödigt är det inte? En 5 månaders äter ju ett par teskedar. Knappast värt att spara på.
Svar på tråden bebisgröt i kyyyylen??????