• ttparet

Hjälp!!! Adhd odd våldsam kille 11 år hvb hem???

Hjälp jag vet inte vad jag ska ta mig till min pojk mår fruktansvärt dåligt efter en konflikt med lärare från skolan, vilket ledde till polisanmälning, avstängning och ny skola mindre grupp. Han hatar den nya skolformen. Vill ej gå till skolan och är våldsam mot mig, jag är rädd att snart kommer han skada mig allvarligt. Bup är inkopplat soc med. Han äter conserta fast Bup anser att det är hans trottssyndrom som gör det så svårt för honom. Vet inte vart jag ska vända mig. Finns det fler föräldrar som upplever/upplevt samma? Hur gör ni? Googlat på hvb hem och hittade ett för både barn och förälder där man bor, går i skola och behandling kbt? Finns det andra insatser att få? Vi har även haft mst i hemmet. Behov av tips idéer och andra som har det likadant. Kämpar på här vet inte bär jag kommer gå sönder, behöver hjälp så min lille pojke ska kunna få en bra liv utan aggresiva utbrott.

• Svar på tråden Hjälp!!! Adhd odd våldsam kille 11 år hvb hem???
  • Sara7907

Har en dotter på 15 med adhd knappt någon hjälp att få:( väntar bara på ett samtal att något har hänt henne eller att polisen dyker upp med henne igen.. Har kämpat men snart är orken slut.. Bup är värdelösa soc oxå:(( man står själv

• emma06

Har en dotter på 7 år som jag nu går på utredning på BUP dom tror att hon har ADHD och trotssyndrom.
    Hon är otroligt våldsam specielt mot mig, har varit tvungen att söka läkare en gång.
    Är otroligt orolig hur detta ska sluta efter som dom just nu på BUP inte vill sätta en diagnos kanske.
    Hon har tyvärr alltid varit våldsam.
    Nu har även skolan börjat bli ett problem hon vill inte vara där utan springer därifrån.
    Kan säga att jag gått på bup i 3 år innan jag fick en utredning. Så jag är tyvärr på väg att ge upp.
    Har tyvärr inget tips, men jag kan förstå hur du har det.
    Det är otroligt jobbigt att se sitt barn må dåligt

• Mamma till 3

Jag jobbar inom HVB och funderar på om ni har någon familjepedagog som skulle kunna va till någon hjälp. Det finns samtal de kan erbjuda, både ensamma, med föräldrar/syskon och t.o.m. i grupp. Kolla av vad som finns att erbjuda i just er kommun. Man kan ringa kommunens växel och fråga om att bli kopplad så kommer man rätt!
    Lycka till!!

• Little Ms Chatterbox

När vår son var 6-7 år (är 11 år nu) och han inte hade fått sina diagnoser (ADHD och Atypisk Autism) upplevde vi honom som väldigt våldsam, hade mycket aggressioner och kunde inte behärska sig alls. Vi var nog övertygade om att det skulle bli trotssyndrom med i diagnosen men så blev det inte.
    Efter att vi började med Strattera, när han började sova bättre och andra insatser så blev det mycket lugnare. Det som verkligen gjorde susen var när vi började med en Omega sort som innehöll bara EPA. PlusEPA eller E-EPA. 
    Nu tror jag inte att det bara skulle räcka med Omega för din son men lite på vägen kan göra mycket.

Jag ser att tråden är lite gammal så det kanske har blivit någon lösning för er redan men jag ville skriva till dig i alla fall.  Hoppas att ni har fått bra hjälp redan från soc och Bup.{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Hjälp!!! Adhd odd våldsam kille 11 år hvb hem???