• Anonym (Student)

Studentmössan

Hej! Jag missade mössprövningen i skolan så nästan alla mina klasskamrater har beställt sin mössa gemensamt med varandra och nu får jag klara mig på egen hand... Så tänkte att jag tar hjälp av er, här på familjeliv

Tänkte fråga om ni tror det är något problem att jag inte beställde min mössa tillsammans med de andra och om ni har erfarenhet av någon riktigt bra sida/något riktigt bra företag som säljer studentmössor?
    Sedan tänkte jag fråga om den där "diamant-grejen" på mitten av mössans framsida; vilken färg tycker ni är snyggat/mest passande?

Min sista fråga är om någon vet om "diamant-grejen" finns i mörkrosa/ceris istället för ljus-, ljusrosa?

Skulle betyda mycket om jag fick svar på mina frågor!

MVH en student 

• Svar på tråden Studentmössan
  • Anonym (Student)
    Pippi Långstrump skrev 2013-02-15 22:15:54 följande:
    Vilken mösstyp ska du ha lund eller uppsala. Den klassiska blå är finast.
    Lycka till!
    Minns inte riktigt skilladen men en av dem är mer trattformad och en mer rund, eller hur?
    Ja, det tycker jag också men grönt är fint också, eller? Står mellan grön, mörkblå eller rosa men har problem med att den rosa är Så ljus 
  • Anonym (student)

När jag tog studenten så var de några som inte var med och då fick de skffa mössor på egen han de blev inte alls som våra.
    Tycker du ska prata med dina klasskamrater och få en så lik som möjligt.

• Anonym

Diamanten finns i vinrött också, som visar att du gått omvårdnad. Rosa står för Hantverk

• Anonym
    Anonym (student) skrev 2013-02-15 23:06:49 följande:
    När jag tog studenten så var de några som inte var med och då fick de skffa mössor på egen han de blev inte alls som våra.
    Varför då? Mössan ska väl passa en själv och inte klasskompisarna?
    Jag ångrar riktigt mycket att jag beställde mössan tillsammans med alla andra. Man fick inte välja någonting själv ju. 
  • shocktoyoursystem

Strunta i vad dina klasskamrater väljer - när jag tog studenten (2010) körde alla sin egen grej. Jag valde dock färg på band samt sten efter programmet jag läste, Estet...så blev lila för min del. Diamantgrejen finns väl främst i de där grundfärgerna som står för programmen skulle jag tro, men är inte säker...lycka till! Solig

• ninaflower

När jag tog studenten 2000 beställde vi studentmösser ihop i klassen, färgerna vi hade var ifrån samhällsprogrammet. 

• Colisa
    Ja precis, de olika färgerna brukar ju höra ihop med program och inriktningar, men precis vad som betyder vad tror jag kan variera lite från skola till skola. Det är väl inte så kul att t ex gå estetiskt program och vara den enda i klassen som har en mössa som ser ut som den de som läst samhäll har? Vi hade likadana hela klassen.

Den lilla runda rosetten fram är väl alltid blågul? Nästan i alla fall.
  • Pipidouris

jag missade också när min klass provade mössorna..vet inte ens vilken storlek jag har på skallen! det är ju så dyrt också :( kommer ändå att använda den 1 gång.. tänker köpa min på åhlens hahaha 

• Anonym (Student)
    De påstår att de inte minns :/
    Pipidouris skrev 2013-02-16 03:58:07 följande:
    jag missade också när min klass provade mössorna..vet inte ens vilken storlek jag har på skallen! det är ju så dyrt också :( kommer ändå att använda den 1 gång.. tänker köpa min på åhlens hahaha 
    Åhlens? Finns det där med?
    Men mät med måttband :) jag ska ta en centimeter större än jag har runt huvudet och jag tror de går att piffa till oavsett om man beställer med skolan eller ej.
    Anonym skrev 2013-02-15 23:12:10 följande:
    Varför då? Mössan ska väl passa en själv och inte klasskompisarna?
    Jag ångrar riktigt mycket att jag beställde mössan tillsammans med alla andra. Man fick inte välja någonting själv ju. 
    Känner likadant... Jag har hållt på och velat sedan hösten så jag hade nog bara blivit missnöjd om jag känt mig tvungen till att välja något samtidigt som dem :)

Svar på tråden Studentmössan