Livlig skrev 2013-02-17 13:50:01 följande:
Hej
Har ni börjat? Hur ser er morgondag ut matmässigt?
Jag äter (som ungefär en miljard gånger förut...) upp mig inför "Mitt nya liv" idag, så nej, jag har INTE börjat....
Jag har ätit LCHF till och från, och mår jättejättebra på kost utan kolhydrater och socker. Men suget förstör för mig...
Imorgon tar jag dagens lunch till matlåda på jobbet; tacogratäng med massa grönsaker till (inga kolhydrater i det), och till lunch tänkte jag mig något torskliknande... kanske fiskgratäng, och så gör jag en form med blomkålsmos till mig. Såsen är lite lurig dock, men jag ska försöka reda med arrowrot, har inte testat det förut.
Frukost brukar jag inte äta. Periodisk fasta funkar väldigt bra på mig, jag mår oväntat bra av att äta ett fåtal gånger per dygn, så 2 huvudmål, med ett eventuellt litet mål på kvällen mår jag allra bäst av. Det är ju helt emot alla äta-fem-gånger-per-dag-principer man alltid hör, och tro mig, det lät helt galet även i mina öron när jag hörde det först. Men så provade jag, att först ta bort mellanmålen (förmiddag, eftermiddag) och sedan även frukosten. SÅDAN befrielse att inte tänka på mat mat äta äta hela tiden...! Utan nu vet jag att när jag vaknar (och inte ens är hungrig än, eftersom frånvaro av socker/kolhydrater håller kroppen lugn) ska jag dricka massa gott te, sen väntar lunchen som en stor smarrig belöning efter en halv arbetsdag.
Och varför har jag då börjat om en miljard gånger förut, om det nu går så himla bra med periodisk fasta och att inte äta kolhydrater och så...? Jaani, jag tycker det är FÖR gott med godis och mackor. SÅ svårt att hålla mig en längre period utan, och så blir det här dumma tänket att "Har jag ändå ätit dessa 2 frallor, då är det ju redan förstört, så då kanske jag äta en påse godis ivkäll med. Och en äppelpaj. Med glass.
Helgmorgnarna är jättesvåra, när resten av familjen festar på gröt och mackor... så då brukar jag falla. Men äggröra blev det igår, supergott och funkar toppen utan mjöl ju.

Men så idag, mackor.
Men, jag börjar om nu! Med er! Och med en vän som kör LCHF som jag ska träffa 8/3, tänkte försöka hålla mig "ren" tills vi ses.