Hör knastrande ljud från mitt öra eller huvud innan jag ska somna
Många gånger när jag släcker lampan och ska somna hör jag ett sprakande ljud, något jag trott att haft med elektriciteten i huset att göra. Trott at det kunnat vara ljud av lampan som jag just släckt men när det fortsatt har jag tänkt att det måste komma ifrån huset. Har hört det i över ett år åtminstone. Jag har börjar oroa mig att det är något elektriskt fel som kan leda till brand men allt är ju bra på dagen. Hör inget då.
Igår blev jag så led att höra detta knastrande eller sprakande ljud. Det är inte högt men jag hör det svagt men ändå så är det väldigt störande då det är natt och man ska sova. Så igår la jag kudden över örat så jag inte skulle höra ljudet. Det försvann inte! Det hördes tydligare.....Vilket ju måste betyda att ljudet kommer inifrån mitt eget öra eller huvud! Vad är det för ljud? Jag hör ju en ständig hög ton och har hört hela livet, en väldigt hög ton som jag hör då det är riktigt tyst och det är normalt för mig. Hörs bättre då jag är förkyld men innan jag somnar så hör jag det ljudet, som sagt ända sedan jag var barn så det är normalt och jag vet att många många har liknande. Men detta knastrande? Tinnitus är ju en ständigt hög ton men kan det knastra också?
Nån annan som hör detta ljud i sitt öra?