• ostbollen

Vad är grejen med Per Morberg??

Jag klarar inte av att titta på Sveriges Mästerkock eftersom jag inte kan med Per Morberg. Jag tycker att han är obehaglig, otrevlig och överlägsen. Många jag har pratat med håller med mig, ändå verkar han ju omåttligt populär?? Jag fattar inte, vad är grejen med honom liksom?

• Svar på tråden Vad är grejen med Per Morberg??
  • sär skriven

Inte jag heller, jag tycker precis som du, att han är obehaglig och överlägsen. Dessutom tycker jag att han är rätt äcklig.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • La Lola

Han är manlig o lagar mat på riktigt. Inget dutt här o där utan med hela kroppen o det gillar jag.
    Jag tycker inte han är överlägsen osv. Han har ju den roll han har i Sveriges mästerkock men det är nog väldigt mycket skådespeleri.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tro  hopp  kärlek

Han lagar god mat, sen kanske han är lite grisig då han lagar maten.
    Men tror det mesta är ett spel, tror inte han är elak speciellt då jag såg hur inez svarade emot honom.
    Det hade hon inte vågat om han var en ett svin.

Så mitt svar han lagar äkta husmanskost, med äkta råvaror och det är kryddat med kärlek. 

• Gingy

Jag fattar inte heller grejen med det flöttiga håret och konceptet av att slänga ner en hel harpalt i grytan med päls och barr...!! Tacka vet jag Jamie Oliver. Ok, upphaussad men han får allt att se så enkelt ut och så e han sådär gulligt ödmjuk.

• Nyfiken gul

han är fri från alla överklassmanéer  och alla låtsasspel med att vara fin i kanten

han är den han är och det går hem i folkets stugor runt om i landet.

han lagar vanlig enkel husmanskost utan krångel och utan finesser , folk begriper hans matlagning.

Och han är inte  alls i verkligheten så som han framställs i tv och tidningar - som nån buffel - man kan inte komma mer långt från sanningen.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • ScientiaPotentiaNostra

Hans skådespelerispecialitet är väl just att vara lite creepy sådär och jag tror han anammar det i verkligheten också. Gillar den karln skarpt just för att han inte är så "vanlig".

Han har väl tagit över Gordon Ramsays roll i matlagningstv. Det blir bättre tv med ett arsle och någon lite snällare. Lite good cop, bad cop kanske?

Äh, vad vet jag. Gillar inte realitytv, men hans kokbok är fantastisk!

• susannapanna
    Gingy skrev 2013-02-16 13:32:46 följande:
    Jag fattar inte heller grejen med det flöttiga håret och konceptet av att slänga ner en hel harpalt i grytan med päls och barr...!! Tacka vet jag Jamie Oliver. Ok, upphaussad men han får allt att se så enkelt ut och så e han sådär gulligt ödmjuk.
    Hmmm... jag tycker att Jamie Oliver verkar lite efterbliven, nästan... 

Per Morberg gillar jag halvt. Han lagar den typ av mat jag gillar, men jag skulle själv aldrig hälla vatten från trädgårdsslangen ner i grönsakssoppan
  • ostbollen

Jag tycker att det är nåt suspekt över att han är med som domare i "Sveriges mästerkock" när han inte är någon mästerkock själv. Han är kock, förvisso, men hade aldrig blivit kändiskock om han inte först hade blivit känd som skådespelare. Så förutom att jag tycker att han verkar obehaglig litar jag inte på hans omdöme.

• ostbollen
    Nyfiken gul skrev 2013-02-16 13:33:37 följande:

Och han är inte  alls i verkligheten så som han framställs i tv och tidningar - som nån buffel - man kan inte komma mer långt från sanningen.
    Jag tror visserligen också att buffligheten mycket är skådespeleri - men hur vet du hur han är i verkligheten? Känner du honom personligen?
Svar på tråden Vad är grejen med Per Morberg??