• Limesparris

Skötväska?

Någon som kan tipsa om en bra, praktisk och snygg skötväska? Skötväskan ska vara till en Brio Go.

• Svar på tråden Skötväska?
  • Kanskedinsyrra

Ha ha, vi hade en Brio Go :) Vi använde mest en sån där väska som man har till mat, en liten som passar till lunchen typ., en vadderad med lixom silvertyg innuti. I den hade vi blöjor, blöjsalva å våtservetter. Så hade vi ett sånt därnt nät man kan ha å hänga mellan styrstolparna, jättesmidigt å ha då det är litet om d är lite i det å expanderar liksom om man har mer saker. Sedan har ju Brio Go en väldigt bra korg undertill där man kan ha mycket saker.

Vi såg det lite ohygieniskt å ha tex plånbok å bajsblöjor i samma väska... dessutom vill man ofta ha med sig kamera när barnet är litet, kanske en nappflaska åxå å den passar ju itne i samma väska som kameran... Så vi hade en väska från början med två fack men slutligen som jag skriver ovan så blev d aldrig vi riktigt använde skötväska utan olika väskor till det som skulle med: kameraväska, en väska med lite matgrejor, handväska å så den som vi då hade blöjor å sånt i...
    Men d va vi det :)

Lycka till!

• mammatillnils

Vi har en brio go och köpte skötväskan i samband med det, så någon brioväska. Supernöjd med den!

• Elin 885
    Kanskedinsyrra skrev 2013-02-16 18:13:45 följande:
    Ha ha, vi hade en Brio Go :) Vi använde mest en sån där väska som man har till mat, en liten som passar till lunchen typ., en vadderad med lixom silvertyg innuti. I den hade vi blöjor, blöjsalva å våtservetter. Så hade vi ett sånt därnt nät man kan ha å hänga mellan styrstolparna, jättesmidigt å ha då det är litet om d är lite i det å expanderar liksom om man har mer saker. Sedan har ju Brio Go en väldigt bra korg undertill där man kan ha mycket saker.

Vi såg det lite ohygieniskt å ha tex plånbok å bajsblöjor i samma väska... dessutom vill man ofta ha med sig kamera när barnet är litet, kanske en nappflaska åxå å den passar ju itne i samma väska som kameran... Så vi hade en väska från början med två fack men slutligen som jag skriver ovan så blev d aldrig vi riktigt använde skötväska utan olika väskor till det som skulle med: kameraväska, en väska med lite matgrejor, handväska å så den som vi då hade blöjor å sånt i...

Lycka till!
    du slänger väl bajsblöjjan???
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • älskarlivet81

Bajsblöjor hade du väl inte i skötväskan?

Kanskedinsyrra skrev 2013-02-16 18:13:45 följande:

Lycka till!

• Minza83

jag köpte en skip hop efter att ha blivit rekommenderad om den av flertalet personer. :)
    supernöjd!!

köpte den från utlandet så mönstret finns inte ens här.. lite kul att ha något som ingen annan har.. direkt  :)))
    och billigare blev det också! (typ 220:- billigare). 

• Minza83
    Minza83 skrev 2013-02-16 18:22:38 följande:
    jag köpte en skip hop efter att ha blivit rekommenderad om den av flertalet personer. :)
    supernöjd!!

köpte den från utlandet så mönstret finns inte ens här.. lite kul att ha något som ingen annan har.. direkt  :)))
    och billigare blev det också! (typ 220:- billigare). 
    ps: en skip hop duo deluxe, har en brio go och den hänger jättebra på handtaget! :))

• Kanskedinsyrra

Gud vad folk tolkar som dom vill här på familjeliv...

Jag brukar lägga blöjor i hundbajspåsar och är jag i skogen eller någon stans där jag helt enkelt inte KAN slänga den så måste man ju så klart ha med den från platsen oavsett innehåll... Jag gillar inte bajsblöjor. D är inte så att jag skulle gå runt med dom om jag inte måste...

• älskarlivet81

Skriver du bara att du inte vill blanda bajsblöjor med annat, vad ska man tro då?

När jag någon gång inte kunnat slänga blöjan direkt så har jag lagt den i.en påse och sen i varukorgen..

Kanskedinsyrra skrev 2013-02-16 20:01:06 följande:
    Gud vad folk tolkar som dom vill här på familjeliv...

Jag brukar lägga blöjor i hundbajspåsar och är jag i skogen eller någon stans där jag helt enkelt inte KAN slänga den så måste man ju så klart ha med den från platsen oavsett innehåll... Jag gillar inte bajsblöjor. D är inte så att jag skulle gå runt med dom om jag inte måste...

• Kanskedinsyrra

Ja men d är väl klart. Orena blöjor i påsar för sig å slänga så fort man kan...

• älskarlivet81

Jag skulle aldrig lägga en använd blöja i.skötväskan i.alla.fall..

Kanskedinsyrra skrev 2013-02-16 20:29:26 följande:
    Ja men d är väl klart. Orena blöjor i påsar för sig å slänga så fort man kan...

• Kanskedinsyrra

Nä inte jag heller.  Det var det jag skrev. Men nu skiter vi i det här för det här hjälper inte TS.

• rödnos

Köp en sjysst handväska istället? Skötväska är överskattat.
    Möjligen Guccis för den funkar sen med.

• Krompirusa

Jag har brio smile barnvagn men köpte babytravel skötväska som går att öppna direkt, ingen sån där "lapp" över o sen dragkedja... Min kostade 350kr på babyproffsen, ganska rimligt pris

• Krila

Skiphop hade jag till första barnet. Nu har jag en vanlig axelremsväska från stadium med skötväskinsats. Bebis kommer i april, så jag får se om den duger först då=P Billigt blev det i alla fall. ca 100 kr för både väska och insats istället för ca 800 som skiphop kostar.

• Hickstead
    rödnos skrev 2013-02-17 00:27:56 följande:
    Köp en sjysst handväska istället? Skötväska är överskattat.
    Möjligen Guccis för den funkar sen med.
    ja det känns ju prisvärt... 
Svar på tråden Skötväska?