Dotter på 1,5 år, jag orkar inte mer!
Jag har precis blivit sjukskriven för utmattningssyndrom. Vi har ett barn på 7 med svår ADHD och troligtvis också aspergers syndrom, vilket också kommer utredas snart. Vi har en flicka på 1,5 år och nu börjar jag jag känna att jag kvävs. Så får man ju absolut inte känna, men tyvärr gör jag det. Alla de timmar hon är vaken är det ett ständigt jagande. Hon får tag i pennor, ritar på väggarna, tar sig in överallt, osv, osv. Vi har barnsäkrat allt vi kan tycker vi, men man kan ju inte bygga om helt. Jag mår fruktansvärt just nu. Jag orkar verkligen inte mer. Jag är så trött att jag går under snart. Mannen är arbetssökande och gör så gott han kan här hemma med barnen, men jag känner att jag just nu inte orkar. När hon äter (vilket är helt normalt) så blir det mat på golvet, under hela bordet/stolen, hon protesterar konstant mot allt, har stark vilja, är överallt, kladdar ner, osv, osv. Detta är ju så barn gör, men när man inte orkar. Jag är gråtfärdig så gott som dagligen. Hon är på förskolan mellan 8-14 varje dag, men varje dag vi ska hämta henne så kommer denna ångest hos mig. Ångesten handlar om att jag inte orkar och att jag får så himla dåligt samvete!!!
Ni andra med barn i denna ålder, orkar ni med helt eller hur känner ni? Har ni några bra tisp?
Mår fruktansvärt och vill knappt erkänna det!