• Laaa

Slemhinnan...?

Hej! Idag har jag varit hos gyn och han konstaterade att jag haft ägglossning. Men han sa att slemhinnan var tunn och att det kunde fungera, men troligtvis inte. Min fråga är alltså, hur tjock måste livmoderslemhinnan vara vid ägglossning för att ägget ska kunna fästa? Vad är det minsta och vad är det ultimata? någon som vet?

• Svar på tråden Slemhinnan...?
  • giggle

Min var 6 mm och det anses vara väldigt tunn. Men jag blev gravid och är i vecka 18 nu!

• Laaa

Tack för svaren, då kanske det finns en lite chans iaf. min var på 7mm två dagar innan ÄL. Grattis till graviditeten Giggle =D

• giggle

Tack!!

Klart du kan bli gravid då!! Allt över 6 är en bara bonus, så 6 mm eller mer + ÄL kan absolut bli graviditet sa min Gyn (som är superexpert på fertilitet)

• Laaa
    giggle skrev 2013-02-16 20:00:00 följande:
    Tack!!

Klart du kan bli gravid då!! Allt över 6 är en bara bonus, så 6 mm eller mer + ÄL kan absolut bli graviditet sa min Gyn (som är superexpert på fertilitet)

=D
  • Zinfandel
     (som är superexpert på fertilitet)
    Hihi, finns det en sån i Sverige Tungan uteFlörtSolig

Laaa: Klart det finns en chans!! Men har man försökt ett tag så kan det vara idé att "bygga på den" Glad
  • Laaa

Det blev inget förra månaden, nu är jag på bim-5 igen oc håller tummarna. Slemhinnan var tjockare den här omgången sa gyn-läkaren =)

• Hjärtefröjd

Min slemhinna var 6 mm vid ÄL den månaden jag plussade (efter sex års försök). I vanliga fall brukar den vara över 10 mm.

• spralla
    Tack!!

Jag har en annan fråga...
    När jag var vid GYN i går så var min slemhinna jättetunn, men jag var på dag 5 i min cykel. Är den inte tunn då för att växa till sig fram till ÄL ?
  • Snölyktan
    Zinfandel skrev 2013-02-16 22:27:14 följande:
    Hihi, finns det en sån i Sverige  Laaa: Klart det finns en chans!! Men har man försökt ett tag så kan det vara idé att "bygga på den" 

Zinfandel skrev 2013-02-16 22:27:14 följande:
    Hihi, finns det en sån i Sverige  Laaa: Klart det finns en chans!! Men har man försökt ett tag så kan det vara idé att "bygga på den" 

Hej! Hur bygger man på den? Har hört att bisolvon är bra, men det tunnar väl ut? Hur mäts tjockleken? *Förvirrad*
  • giggle

Den växer ju på sig av sig själv och gör den inte det så kan man få östrogenpiller (tror jag det är) av läkaren!

• Snölyktan

Men om den är för tjock kommer ju inga spermier igenom? Därför kan ju bisolvon hjälpa, för att tunna ut slemhinnan.

• Zinfandel
    Snölyktan skrev 2013-05-03 05:23:01 följande:
    Men om den är för tjock kommer ju inga spermier igenom? Därför kan ju bisolvon hjälpa, för att tunna ut slemhinnan.
    Det där är nog en FL-sanning... Tungan uteFlört En tjock slemhinna är en förutsättning för implantation och vid ÄL, i mitten av cykeln och när spermierna är på väg så är den inte så tjock att de inte skulle kunna sig "igenom".
    giggle skrev 2013-05-03 05:06:36 följande:
    Den växer ju på sig av sig själv och gör den inte det så kan man få östrogenpiller (tror jag det är) av läkaren!
    Precis, östrogen (piller, plåster eller kräm) men har man endo så ska man undvika östrogen.
Svar på tråden Slemhinnan...?