• Supermamman87

Popcorn

Hej!

Har nyligen börjat med Popcorn dieten och jag försöker  få min 7åriga son att också börja.
    Problemet är dock att han inte gillar popcorn, så hur ska jag göra för att få honom att i alla fall inte vägra att äta det?

Mvh Petra 

• Svar på tråden Popcorn
  • Slagathor

Häll på smör

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Supermamman87

Som sagt, det handlar om en diet, så inget smör. Tack.

• Lady Namárië

Varför i hela friden vill du utsätta någon av er för en så larvig diet? Näringsmässigt ser det ju direkt farligt ut att äta på det där viset i flera veckor.

Jag hoppas att du inte menar allvar och att du är medveten om att ett växande barn behöver bättre mat än så.

So say we all
  • Slagathor

Muta honom med något. Han kommer ju ändå få näringsbrist och gå upp i vikt efter de fem veckorna, så du kan lika gärna låta honom ha smör på popcornen eller muta med godis.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Supermamman87

Jo fast nu är det så att han ( och jag ;) ) båda har lagt på oss på senaste och läste att det här skulle var en av dom effektivare dieterna.

• La Lola

Mata inte Trollen med popcorn......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Slagathor

Testa HCHF istället

• Natulcien
    Supermamman87 skrev 2013-02-16 19:43:34 följande:
    Jo fast nu är det så att han ( och jag ;) ) båda har lagt på oss på senaste och läste att det här skulle var en av dom effektivare dieterna.
    Ja, för det måste ju vara mycket bättre att han får näringsbrist... Obestämd
  • Supermamman87
    Natulcien skrev 2013-02-16 19:48:02 följande:
    Ja, för det måste ju vara mycket bättre att han får näringsbrist... Obestämd
    Jo fast fetma leder till diabetes.
  • Jkpg Deluxe

diet? Ät normal kost bara å rör på er ute minst 30min/dag.....

popcorndiet till en 7-åring....!! aldrig hört förut!!

Larvigt om det är en troll-tråd och skrämmande om det är en äkta...

Lycka till med vanlig mat i normal mängd och inget småätande, drick vatten till maten och ät inte för sent på kvällarna! :) 

• Supermamman87
    Jkpg Deluxe skrev 2013-02-16 20:03:46 följande:
    diet? Ät normal kost bara å rör på er ute minst 30min/dag.....

popcorndiet till en 7-åring....!! aldrig hört förut!!

Larvigt om det är en troll-tråd och skrämmande om det är en äkta...

Lycka till med vanlig mat i normal mängd och inget småätande, drick vatten till maten och ät inte för sent på kvällarna! :) 
    Vill bara ha seriösa råd tack.
  • Jkpg Deluxe

Det sista var ett seriöst råd...men om ni redan håller er till dem och ändå upplever problem med vikten så finns det säkert bättre saker att göra än en popcorndiet?

• Supermamman87
    Jkpg Deluxe skrev 2013-02-16 20:54:43 följande:
    Det sista var ett seriöst råd...men om ni redan håller er till dem och ändå upplever problem med vikten så finns det säkert bättre saker att göra än en popcorndiet?
    Vad skulle du föreslå då?
Svar på tråden Popcorn