• Anonym

Är han bara kåt eller kär?

Hur man märker att någon är kär i en, jag undrar hur man märker skillnaden på en kille som är förälskad, kär, eller bara attraherad och kåt.....

Det finns en kille som jag tycker om, men som har varit med mycket tjejer och haft många flickvänner, så jag får en känsla av att han är lite av en player. 
    Jag märker när killar är intresserade av mig. Frågan är hur märker man skillnaden, om han bara ute efter att få ligga med ännu en ny tjej eller är riktigt förälskad? 
    Jag vet att vissa killar kan vara jättegulliga och så mot tjejer som dem är kåta i, för att sedan få knulla, och därefter dumpa tjejen, vilket ju ur tjejens synvinkel kan misstokas som en ömsesidig förälskelse, i början vill säga.

Jag är ganska blyg och har dåligt självförtroende, och vågar knappt vara i närheten av killen, då jag är rädd för att vi ska göra någonting tillsammans som slutar med att jag blir sårad eller dumpad. 

Ibland så kan jag tänka negativa tankar och verkligen undra hur han kan tycka om mig? "Är det något skämt, alltså driver han med mig (kanske förlorat något vad?), eller utnyttjar han mig bara? 
    Jag kanske är det bästa han kan hitta för tillfället? Eller så kanske han bara nöjer sig med mig och utnyttjar mig tills att "xxx" kommer hem från sin utlandssemester? "

Jag tänker ofta såna tankar, i och med att han varit med så mycket tjejer, och alla tjejer som känner honom verkar tycker han är snygg och dem flesta tjejer är på honom hela tiden....

Men sedan så tänker jag också att "hallå, jag är verkligen inte i bra form" vilket beror på att jag hamnat i depressioner och inte orkat röra och träna på mig det senaste året, och lett till att jag fortfarande är "normalt smal", men som sagt inte längre i form. 
    "Han kan ju inte bara vara attraherad av mig? Han umgås med snygga tjejer varje dag, med 100 gånger så snygga kroppar än min. Gillar han mig så är det väl för att han är kär i mig, inte på grund av min otränade kropp?" Men jag vet inte....

Så jag undrar liksom, vilka signaler ni tjejer märkt av killar i liknande situationer, och killar, hur är ni mot tjejer som ni är riktigt kära i, och mot tjejer som ni enbart är störtkåta i? Vad är skillnaden? Vad ska jag tänka på?
  • Svar på tråden Är han bara kåt eller kär?
  • Anonym

Puff ingen som vet??

• snappi81

Ha inte sex med människan så märker du väl ganska snabbt vad han är intresserad av!?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-16 20:01:50 följande:
    Puff ingen som vet??
    Han vet? Fråga!
  • Anonym (2barnsmamma)

Ja killar är verkligen jätte svåra att läsa av. Men som någon sa, ha inte sex med honom och är han intresserad så fortsätter han kontakt med dig fast än ni inte har haft sex. Men jag tycker du ska fråga honom rakt ut, man lever bara en gång

• Anonym
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2013-02-16 20:59:10 följande:
    Ja killar är verkligen jätte svåra att läsa av. Men som någon sa, ha inte sex med honom och är han intresserad så fortsätter han kontakt med dig fast än ni inte har haft sex. Men jag tycker du ska fråga honom rakt ut, man lever bara en gång
    Okej så hur länge ska man vänta liksom o ha kontakt med? Menar i om han e nu är kär i mig på riktigt då vill han vänta med sex? eller? Det finns ju många killar som lurar eller ljuger lovar en massa som om dom är kära i en. men sedan dom får sex så sticker dem sin väg. Lite dåligt av dom suck 
  • Selma1966

I efterhand kan jag nog säga att jag visste med alla flörtarna jag haft genom åren, även om jag inte erkände det då. Dvs när jag tvivlade så fanns det en orsak. När de verkligen var kära och intresserade så märktes det. Då ringde de, sms:ade, jagade, uppvaktade och hörde av sig när de lovade (eller ännu tidigare). Var de det minsta undvikande, tveksamma, "blyga", valde vänner före etc så försvann de på riktigt när någon bättre dök upp.

• Anonym
    Selma1966 skrev 2013-02-16 21:05:51 följande:
    I efterhand kan jag nog säga att jag visste med alla flörtarna jag haft genom åren, även om jag inte erkände det då. Dvs när jag tvivlade så fanns det en orsak. När de verkligen var kära och intresserade så märktes det. Då ringde de, sms:ade, jagade, uppvaktade och hörde av sig när de lovade (eller ännu tidigare). Var de det minsta undvikande, tveksamma, "blyga", valde vänner före etc så försvann de på riktigt när någon bättre dök upp.
    Jag har sedan en annan relation med kille han smsade mig ringde o allt han sa att han e inte ute efter sex utan mer seriöst. Vi träffades, jag började tycka mycket om denna kille. Men två ggr hade vi sex, efter andra gången vi hade sex försvann han helt ur mitt liv. Han utnyttjade mig?? Men han verkade vara så kär o verkade så snäll o öppen man. O det är nog också därför jag inte vågar lita på den här kille nu o framförallt på att han haft många flickvänner innan. Är lite rädd att inte bli dumpad o sviken igen.
  • Selma1966

Vi lär alla bli svikna en eller flera ggr. Det är jobbigt, men till slut hittar man rätt.

• Anonym
    Selma1966 skrev 2013-02-16 21:17:22 följande:
    Vi lär alla bli svikna en eller flera ggr. Det är jobbigt, men till slut hittar man rätt.
    hoppas hoppas verkligen för man blir trött på fel killar jämt uschh 
  • Anonym (Polk)
    Anonym skrev 2013-02-16 21:12:56 följande:
    Jag har sedan en annan relation med kille han smsade mig ringde o allt han sa att han e inte ute efter sex utan mer seriöst. Vi träffades, jag började tycka mycket om denna kille. Men två ggr hade vi sex, efter andra gången vi hade sex försvann han helt ur mitt liv. Han utnyttjade mig?? Men han verkade vara så kär o verkade så snäll o öppen man. O det är nog också därför jag inte vågar lita på den här kille nu o framförallt på att han haft många flickvänner innan. Är lite rädd att inte bli dumpad o sviken igen.

Fast man vet ju inte. Han kanske menade vad han sa att han verkligen gillade dig på riktigt men att han sedan ångrade sig. Man kan inte alltid på förhand veta hur det kommer att sluta och alla vi har ju rätten att ångra oss om det inte känns rätt längre med en partner. Jag skulle rekommendera dig att dejta mindre seriöst (utan sex om du vill) utan att lägga så stor vikt vid killen och relationen med honom. På det sättet rasar inte hela din värld ihop om det sedan inte utvecklas till något seriöst. Du märker med tiden om det utvecklas till något seriöst genom hur relationen utvecklas och killen behandlar dig (över tid) utan att behöva anstränga dig och gissa på förhand. Du låter rätt ung. Hur gammal är du?
Svar på tråden Är han bara kåt eller kär?