• Bräckehäxan

Graviditetspenning - beviljad eller nekad?

Väntar på besked från försäkringskassan!
    Nyfiken på hur stor del som faktiskt blir beviljade!

Skriv gärna en liten kommentar i tråden om vad du sökt, blivit beviljad och vad du jobbar med!

Jag jobbar som förskollärare med barn 1-3 år. Vet att det är väldigt olika i min yrkeskategori, många får men många blir också nekade om jag förstått rätt...       

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Graviditetspenning - beviljad eller nekad?
  • view

Du blir bara beviljad om arbetsgivaren inte kan omplacera dig till lättare uppgifter.

• Bräckehäxan

Jo jag vet hur det funkar, frågan gällde ju de som söker, vilket man antagligen inte gör om man blir omplacerad... Eller missförstår jag dej nu?

• Elisabeth85

Väntar också på besked om graviditetspeng. Jobbar inom hemtjänst och det börjar bli jobbigt redan. Så hoppas man får det :)

BF 10 juni 2013
  • Bräckehäxan

Klycka: v14? Var det en avstängning din chef gjorde då eller vill du förklara? Tack för att ni röstar och skriver, intressant att se! Speciellt att en som jobbar med 3-4 åringar blev nekad medans 1-2 grupp blev beviljad. Jag hoppas få besked i veckan som kommer, men kan dröja februari ut. Har sökt från 12/3.

• MeAngeleyes

Frisör, beviljad 100% men min kollega på samma jobb blev nekad några veckor senare...

Svar på tråden Graviditetspenning - beviljad eller nekad?