• Lelllen

Mam-napp till avent-flaskor??

Är det någon som vet om man kan använda mam-nappar till aventflaskorna? Jag gillar inte mam-flaskorna då de har börjat läcka efter en månads användning. Min lilla kille verkar dock tycka illa om aventnapparna. Förstörs anti-kolik funktionen om jag har mam-nappar på aventflaskorna? :S

• Svar på tråden Mam-napp till avent-flaskor??
  • MrsC74

Vet inte svaret. Men tror inte det.
    Blir däremot förvånad över att dina mamflaskor läcker. Vi körde de varje dag i 6 månader. Ingen har någonting läckt.

• lightfish

Då måste du sätta ihop dem fel.... Jag har använt mina MAM flaskor sjukt mycket och ingen läcker, OM en inte råkat sätta ihop den fel.

• ldis

Jodå, de är kompatibla med varandra, MAM och Avent, så det funkar.

• Lelllen
    lightfish skrev 2013-02-17 07:14:59 följande:
    Då måste du sätta ihop dem fel.... Jag har använt mina MAM flaskor sjukt mycket och ingen läcker, OM en inte råkat sätta ihop den fel.

De var jättebra i början. Men de spelar ingen roll hur jag än sätter ihop dem. De bara läcker och läcker. :/
  • Lelllen
    ldis skrev 2013-02-17 07:22:11 följande:
    Jodå, de är kompatibla med varandra, MAM och Avent, så det funkar.

Okej, vad bra!! Då ska jag testa det idag. :)
  • Bambino Mam Carina

Hej Lellen!
    Jag förstår att det är irriterande att dina MAM-flaskor läcker, om du har gjort allt för att sätta ihop dem och skruvat åt bottendelen ordentligt så är det något fel på dina flaskor eller så har ventilringen blivit skadad på något sätt.

Du får gärna reklamera flaskorna till oss så vi får undersöka dem, vi ersätter dig med antingen nya flaskor eller en värdekupong. För att skicka in flaskorna använder du vår portofria frisvarsadress och skicka med uppgifter på namn och adress och gärna var och när du köpt dina flaskor.

Här är adressen:
    Frisvar (ska skrivas där frimärket normalt sitter)
    Bambino Mam AB
    Kundnr: 200 85 025
    110 01 Stockholm

Med vänlig hälsning

Carina Gunnarsson
    Konsumentkontakt
    Bambino Mam AB

• Hannathu

De är kompatibla i storlek men eftersom anti kolik funktionen sitter i nappen på aventflaskorna och i botten på mamflaskorna så försvinner den funktionen om du använder mamnappar i aventflaskorna

• Delia

Som sagt antikolikfunktionen försvinner men annars funkar det bra. Vi körde bara mamnappar med aventflaskor efter att jag hade tröttnat på alla delar i mamflaskorna.

Svar på tråden Mam-napp till avent-flaskor??