Skillnad på Svart och Svart när det gäller hårfärg?
Jag färgade håret igår, och när jag köpte färg så hittade jag några olika Svarta, men vad är igentligen skillnaden på Svart?
Svart som Svart eller?
Jag färgade håret igår, och när jag köpte färg så hittade jag några olika Svarta, men vad är igentligen skillnaden på Svart?
Svart som Svart eller?
Ingen som är duktig på sånt här?
Det är väl så att det finns nyanser även på svart. Det finns vissa färger där håret blir blåsvart eller nästan går åt det riktigt mörk lila hållet.
Ja, det finns olika typer av svart...
Midnattssvart som inte har några bruna nyanser i det, och den typen kallas 4 tror jag och endast Öst Asiater har den (också därför den starkaste blekningsgraden finns just för deras hårtyp).
det är svårt att få den nyansen för färgen kommer blekas i solen och du kommer då få röda skiftningar i håret.
Sen finns det "off black" som är svart men har lite bruna nyanser.
Sen finns det svart som skiftar i blått (hårfärg).
Om man vill ha sån svart som många Turkar och Araber har, vilken nyans väljer man då? Jag tycker dom har så fin hårfärg
'Off black'.
Svart med lite bruna nyanser.
Gå till frisören eller köp färg, men bäst är nog att gå till frisören. Tänk på att det blir svårt att bleka håret sen utan att ta bort det röda nyanserna i håret (svåraste att ta bort är rött). Bra att tänka på innan man färgar.
'Off black'.
Svart med lite bruna nyanser.
Gå till frisören eller köp färg, men bäst är nog att gå till frisören. Tänk på att det blir svårt att bleka håret sen utan att ta bort det röda nyanserna i håret (svåraste att ta bort är rött). Bra att tänka på innan man färgar.
Off black är en ljusare nyans av svart och är en svart färg med *lite* bruna nyanser i.
Finns många färgar och många märken att välja mellan så det är inget större problem att hitta.
L'Oreal har många off black eller svartbrun färg som det heter på svenska.
Färgen är alltså mer svart än brun som jag nämnde tidigare....det är en svart med endast lite bruna nyanser.
Off black är en ljusare nyans av svart och är en svart färg med *lite* bruna nyanser i.
Finns många färgar och många märken att välja mellan så det är inget större problem att hitta.
L'Oreal har många off black eller svartbrun färg som det heter på svenska.
Färgen är alltså mer svart än brun som jag nämnde tidigare....det är en svart med endast lite bruna nyanser.